Prisdyk for annoncering på de sociale medier 

Netop i disse dage er priserne for annoncering på de sociale medier billigere end de har været meget længe. Det ses som en reaktion på coronaudbruddet og de mange nedlukninger af fysiske butikker, hvorfor der er flere der færdes online og på de sociale medier.

Vi har sagt det før: Facebook er det bedste og billigste værktøj til leadgenerering for de fleste B2B virksomheder – og efter prisfaldet er incitamentet for at annoncere på Facebook blot blevet endnu større.

 Vores kunder oplever prisfald pr. 1000 visninger på mellem 15 og 35%. 

Vi har dykket ned i tallene for vores kunder, og har kunnet konkludere, at de lige nu oplever et prisfald på 15-35% på deres annonceringer.

Alene I Danmark er der over 3.476.000 brugere på Facebook – Derfor tør vi godt at sige, at din målgruppe helt sikkert er på Facebook! Og det skal du naturligvis udnytte til din fordel, når du planlægger kampagner til din målgruppe.

 

  • I Danmark er der over 3.476.000 brugere på Facebook
  • 74 % siger at de bruger Facebook til et professionelt formål
  • 76 % siger at de bruger Facebook til at finde interessant content

Mobilen bliver en armforlænger​

Langt de fleste er logget ind på de sociale medier hele tiden på deres mobil. Under coronaudbruddet, nedlukningen af butikker og virksomheder samt karantæne for mange, sidder folk i endnu højere grad med deres mobil i hånden. De har altså langt mere tid nu til at se dine annoncer på de sociale medier.

Udfordringen for dig, der tilbyder komplekse ydelser eller produkter, består dog i, at folk sjældent er klar til at købe med det samme. De skal undersøge deres muligheder og sætte sig ind i dine ydelser – og overbevises om, at du er den rette ekspert til jobbet. De undersøger sandsynligvis også, hvordan det ser ud hos dine konkurrenter. Derfor er der ekstra god grund til at benytte corona-nedlukningen til at skabe awareness for din virksomheds produkt/ydelse, og møde dem dér, hvor de er i deres kunderejse.

Prøv at tænk på, hvornår du selv åbner Facebook.

  • Hvad er dit formål?
  • Hvor er du henne?
  • Hvad laver du mens du er på Facebook?

Så sammenlign det med, hvordan det ser ud for dit LinkedIn forbrug.

  • Hvor har du paraderne nede?
  • Og hvor er du på for at sende et budskab frem for at modtage indhold?

Facebook eller LinkedIn? – Måske begge dele? 

LinkedIn er ikke en dårlig idé, men du får simpelthen ikke lov til at feje Facebook af bordet endnu!

Da der er så mange brugere på Facebook, ER der meget støj. Men det er en støj du sagtens kan skære igennem, når du har styr på dine budskaber, din målgruppes kunderejse og din segmentering. Støjen er ingenting, sammenlignet med den værdi Facebook kan give dig og din B2B virksomhed.

Undersøgelser af “Virksomheds beslutningstagere” viser at:

  • Beslutningstagere bruger 74% mere tid på Facebook sammenlignet med Facebook´s øvrige brugere
  • Beslutningstagere er også aktive på Facebook i løbet af arbejdstiden
  • Beslutningstagere bruger oftere computeren til at være på Facebook, end andre segmenter.

Hvis du gerne vil sammenligne nogle af Facebooks muligheder med de tilsvarende på LinkedIn, kan du nærstudere grafikken herunder.

Segmentering og efterabere

Der er rigtig mange brugere på Facebook. Og Facebook er rigtig dygtige til at samle data. Det betyder, at du kan lave nogle skarpe segmenteringer, for at ramme din målgruppe.

Du kan endda bruge Facebooks data til at annoncere til personer, der minder om dem, der har reageret på jeres annoncer. Der er mange gode muligheder i Facebook’s look-a-like målgrupper.

Tid til at opruste din annoncering

Der er rigtig mange brugere på Facebook. Og Facebook er rigtig dygtige til at samle data. Det betyder, at du kan lave nogle skarpe segmenteringer, for at ramme din målgruppe.

Du kan endda bruge Facebooks data til at annoncere til personer, der minder om dem, der har reageret på jeres annoncer. Der er mange gode muligheder i Facebook’s look-a-like målgrupper.

Med det aktuelle prisfald på annoncering på de sociale medier, er der derfor stort incitament for at sætte fokus på at skabe godt content til dine annoncer i denne tid, så du profiterer bedst muligt af dit mediespend. 

Har du brug for hjælp til, hvordan du håndterer din annoncering under coronaudbruddet? Så book et gratis strategimøde med Martin, Partner & Head of Marketing Automation. Han står klar til at rådgive dig, og sammen med dig finde frem til en mest profitable plan for din virksomhed.

Netop i disse dage er priserne for annoncering på de sociale medier billigere end de har været meget længe. Det ses som en reaktion på coronaudbruddet og de mange nedlukninger af fysiske butikker, hvorfor der er flere der færdes online og på de sociale medier.

Vi har sagt det før: Facebook er det bedste og billigste værktøj til leadgenerering for de fleste B2B virksomheder – og efter prisfaldet er incitamentet for at annoncere på Facebook blot blevet endnu større.

Vores kunder oplever prisfald pr. 1000 visninger på mellem 15 og 35%.

Vi har dykket ned i tallene for vores kunder, og har kunnet konkludere, at de lige nu oplever et prisfald på 15-35% på deres annonceringer.

Alene I Danmark er der over 3.476.000 brugere på Facebook – Derfor tør vi godt at sige, at din målgruppe helt sikkert er på Facebook! Og det skal du naturligvis udnytte til din fordel, når du planlægger kampagner til din målgruppe.

 

  • I Danmark er der over 3.476.000 brugere på Facebook
  • 74 % siger at de bruger Facebook til et professionelt formål
  • 76 % siger at de bruger Facebook til at finde interessant content

Mobilen bliver en armforlænger​

Langt de fleste er logget ind på de sociale medier hele tiden på deres mobil. Under coronaudbruddet, nedlukningen af butikker og virksomheder samt karantæne for mange, sidder folk i endnu højere grad med deres mobil i hånden. De har altså langt mere tid nu til at se dine annoncer på de sociale medier.

Udfordringen for dig, der tilbyder komplekse ydelser eller produkter, består dog i, at folk sjældent er klar til at købe med det samme. De skal undersøge deres muligheder og sætte sig ind i dine ydelser – og overbevises om, at du er den rette ekspert til jobbet. De undersøger sandsynligvis også, hvordan det ser ud hos dine konkurrenter. Derfor er der ekstra god grund til at benytte corona-nedlukningen til at skabe awareness for din virksomheds produkt/ydelse, og møde dem dér, hvor de er i deres kunderejse.

Prøv at tænk på, hvornår du selv åbner Facebook.

  • Hvad er dit formål?
  • Hvor er du henne?
  • Hvad laver du mens du er på Facebook?

Så sammenlign det med, hvordan det ser ud for dit LinkedIn forbrug.

  • Hvor har du paraderne nede?
  • Og hvor er du på for at sende et budskab frem for at modtage indhold?

Facebook eller LinkedIn? – Måske begge dele? 

LinkedIn er ikke en dårlig idé, men du får simpelthen ikke lov til at feje Facebook af bordet endnu!

Da der er så mange brugere på Facebook, ER der meget støj. Men det er en støj du sagtens kan skære igennem, når du har styr på dine budskaber, din målgruppes kunderejse og din segmentering. Støjen er ingenting, sammenlignet med den værdi Facebook kan give dig og din B2B virksomhed.

Undersøgelser af “Virksomheds beslutningstagere” viser at:

  • Beslutningstagere bruger 74% mere tid på Facebook sammenlignet med Facebook´s øvrige brugere
  • Beslutningstagere er også aktive på Facebook i løbet af arbejdstiden
  • Beslutningstagere bruger oftere computeren til at være på Facebook, end andre segmenter.

Hvis du gerne vil sammenligne nogle af Facebooks muligheder med de tilsvarende på LinkedIn, kan du nærstudere grafikken herunder.

Segmentering og efterabere

Der er rigtig mange brugere på Facebook. Og Facebook er rigtig dygtige til at samle data. Det betyder, at du kan lave nogle skarpe segmenteringer, for at ramme din målgruppe.

Du kan endda bruge Facebooks data til at annoncere til personer, der minder om dem, der har reageret på jeres annoncer. Der er mange gode muligheder i Facebook’s look-a-like målgrupper.

Tid til at opruste din annoncering

Der er rigtig mange brugere på Facebook. Og Facebook er rigtig dygtige til at samle data. Det betyder, at du kan lave nogle skarpe segmenteringer, for at ramme din målgruppe.

Du kan endda bruge Facebooks data til at annoncere til personer, der minder om dem, der har reageret på jeres annoncer. Der er mange gode muligheder i Facebook’s look-a-like målgrupper.

Med det aktuelle prisfald på annoncering på de sociale medier, er der derfor stort incitament for at sætte fokus på at skabe godt content til dine annoncer i denne tid, så du profiterer bedst muligt af dit mediespend. 

Har du brug for hjælp til, hvordan du håndterer din annoncering under coronaudbruddet? Så book et gratis strategimøde med Martin, Partner & Head of Marketing Automation. Han står klar til at rådgive dig, og sammen med dig finde frem til en mest profitable plan for din virksomhed.

 

På med arbejdshandskerne

Vi er klar til at vækste din forretning! Er du?

© Zen Media ApS 2020

Zen Media Logo

Personoplysningspolitik

Ring til Zen Media

Klar til at booke dit strategimøde?

Vi skaber vækst i B2B virksomheder

Klik for at ringe op