Tjekliste til en ny professionel hjemmeside – 10 Trin til et godt hjemmeside køb

Mange virksomheder mener ikke, at de får resultater nok af deres nuværende hjemmeside…

Undgå at blive en af dem! Læs med herunder, og få styr på hvad en professionel hjemmeside skal kunne i 2019.

  • Hvilke krav du skal stille til en leverandør af en professionel hjemmeside?
  • Hvad koster en hjemmeside – og hvad bør du betale?
  • Hvad du skal have med på din nye hjemmeside?

Du får i denne artikel vejledning til at styre udenom de største faldgruber, når du køber en ny hjemmeside til din virksomhed.
Derudover kan du læse hvad det er, der gør en hjemmeside god – sådan at den tiltrækker kunder i stedet for at skræmme dem væk. 👻

Herunder får du styr på hvad en god hjemmeside skal kunne, således at den betaler sig for din virksomhed. God læselyst!

1) En god hjemmeside starter med god planlægning

Det første trin til at få lavet en god, professionel hjemmeside, er planlægning af projektet. Det betyder at du skal have lavet en kravspecifikation til hjemmesiden, samt en projektplan så alle involverede personer har en idé om forløbet og hvad de skal bidrage med.

Start med at spørge dig selv: Hvad er mit mål med hjemmesiden?

Skal hjemmesiden blot servicere eksisterende kunder, eller er den en vigtig brik i at skaffe leads, som kan blive til nye kunder? Hvis du ikke er skarp på, hvad du vil opnå med den nye hjemmeside – så skal du ikke regne med at det kommer af sig selv. Svaret på ovenstående spørgsmål, er afgørende for hvordan hjemmesiden skal laves.

Zen Medias projektplan til professionelle hjemmesider
Zen Medias projektplan: Professionelt hjemmeside-projekt i faser, m. overblik over leverancer, møder og milepæle.

 

På billedet ovenfor, kan du se et eksempel på hvordan planlægningen af en ny hjemmeside kan se ud. Vi inddeler projektet i 4 faser. Kravene til din hjemmeside, designet, produktionen og til sidst lanceringen. En 5. fase som du ikke må glemme, er driften, opdatering, support og vedligeholdelse af hjemmeside (punkt 10).

Lav en kravspecifikation til hjemmesiden

For at komme i gang med at finde den rette leverandør til at hjælpe dig med at nå dine mål, skal du have en kravspecifikation for hvad hjemmesiden skal kunne. Det betyder bl.a. at du skal vide hvilke mål du vil opnå med hjemmesiden, hvilke funktioner hjemmesiden skal have, hvor mange forskellige sider der skal designes og meget mere.

De næste punkter herunder kommer ind på de vigtigste ting at indtænke i kravspecifikationen. Sørg for at få det hele med, når du køber en professionel hjemmeside ved et bureau.

2) Ingen TILLID, ingen kunder

 

Specielt indenfor B2B er det gældende, at det absolut vigtigste købsparameter er tillid. Det altafgørende for at du kan skaffe nye kunder: At etablere tillid mellem dig og dine potentielle kunder!

Hvis du læser omkring handel, relations-markedsføring eller lignende emner, vil du se at tillid er det mest gennemgående emne og den største faktor for, om der foretages en handel mellem to parter.

Det er fx også derfor du (ligesom alle andre) er meget tilbøjelig til at vælge den revisor eller det webbureau, hvorfra du allerede har en relation til en person. Og dette gør du, selvom du måske godt ved, at dette bureau eller denne revisor, ikke er specialiseret i at hjælpe din type virksomhed. Har jeg ret? Handler du komplekse ydelser hos nogen, du ikke har tillid til?

Skab troværdighed ved at stå frem

Det er vigtigt at du gør det tydeligt hvad virksomheden drejer sig om. Folk skal hurtigt kunne afkode hvilken hjemmeside de er landet på og hvad du tilbyder.

Ligeledes er det vigtigt at du ikke skjuler dig bag hjemmesiden. Du skal fortælle hvem I er, og hvorfor I gør som I gør? Hvad er jeres historie og jeres fremtidsplaner?

Lav en side på din hjemmeside med nem tilgængelig kontaktinformation, billeder af virksomheden og personerne bag. Det gør at dine potentielle kunder kan se at der er rigtige mennesker bag – og en virksomhed med erfaring indenfor sit område.

Folk lytter til hinanden

Hvis du ikke er bekendt med betegnelsen ”Social Proof” så går den enkelt ud på at folk stoler på hinanden. Det har meget at sige, at du kan se at andre folk har været tilfredse med at handle det sted, hvor du overvejer at handle. Som B2B virksomhed er der nogle ting du kan gøre for at øge troværdigheden af din hjemmeside:

  • Fremvis anmeldelser fra Trustpilot
  • Fremvis jeres certificeringer mv.
  • Skriv professionelt og troværdigt – i et sprog din kunde forstår. (Skal du have en blog med i din kravspecifikation?)
  • Vis at andre virksomheder har handlet med jer. (Hint: Upload gode cases til hjemmesiden – dette skal med i din kravspecifikation)

De certificeringer du fremviser kan fx være sikkerhedscertifikater, kvalitets certifikater, udmærkelser, verificerede samarbejdspartnere eller smileyen fra fødevarestyrelsens kontrolrapport. Udvælg dem der giver mening for jer og dem, som potentielle kunder vil vægte tungest.

Husk også at linke til jeres sociale medier på jeres hjemmeside, sådan at potentielle kunder kan gå derind og se mere om jer. Dette hjælper hvis de har brug for at lære jer bedre at kende, for at etablere nok tillid til at handle.

Du er eksperten

På din hjemmeside skal du tænke på at formulere dig som en ekspert. Det skaber troværdighed at vise, hvad du ved indenfor dit område. Du skal ikke være bange for at skrive hvad du ved og trække på dine erfaringer, samt komme med eksempler. Præsenterer du kompleks information, som ligner en påstand uden argumenter, kan det være nødvendigt at linke til kilden!

3) Få et professionelt hjemmeside design

Nu hvor der er styr på målet om at skabe tillid til potentielle kunder, kan vi kigge på hvad et godt hjemmeside design er for dig, som professionel virksomhed.

Naturlig sammenhæng

Designet af din hjemmeside er det første folk lægger mærke til, og det er vigtigt at du gør et godt indtryk fra starten af. Det skal føles professionelt, overskueligt og være pænt, når man ser hjemmesiden.

En god hjemmeside er designet kreativt, så der er unikke elementer på din hjemmeside som kendetegner din virksomhed. Du skal også kunne finde en rød tråd, med et naturligt flow af information.

Hvad skal med i designet?

Det er meget vigtigt at din hjemmeside ikke bare består af at masse tekst. Det bliver hurtigt kedeligt og uoverskueligt at kigge på. Billeder og videoer, og i det hele taget bare noget grafisk hører hjemme til at kommunikere dit budskab – sammen med farverne og layoutet.

Der må dog ikke være for meget af det hele inde på hjemmesiden, så kan den komme til at virke rodet i stedet – det handler om at prioritere, og komme igennem med sit hovedbudskab!

Vi publicerer snart en guide om at lave et professionelt hjemmeside design, som jeg er sikker på du vil finde stor værdi i. Derfor vil jeg anbefale dig at downloade tjeklisten som hører til dette blogindlæg, da du så også vil modtage en mail når vi frigiver guiden til et godt hjemmeside design.

Nogle af de vigtigste elementer i webdesign for B2B og andre virksomheder med komplekse salgsprocesser er følgende:

  • Dit hovedmål med hjemmesiden, er at skabe tillid til nuværende kunder og tiltrække nye potentielle kunder, også kaldet leads.
  • Hold fokus på din kommunikation, og fokuser på dit primære budskab.
  • Fremstå som ekspert, bl.a. gennem cases og vejledende blogindlæg.
  • Dit design skal være pænt, professionelt og unikt. Ha’ en god navigation rundt på hjemmesiden, og del dine ydelser i separate sider, så folk kan læse om præcis det de er interesseret i.
  • Indtænk dine forskellige kunderejser, da hjemmesiden vil være stedet folk havner når de har hørt om dig, set dine opslag på sociale medier eller set dine annoncer på Facebook, Google osv.

4) En god hjemmeside er brugervenlig

 

Det er utroligt vigtigt at de besøgende finder din hjemmeside overskuelig. Kan de ikke finde hoved og hale i den, lukker de din hjemmeside igen og klikker sig videre til konkurrenten.

Det skal være nemt for den besøgende at finde ud af, hvor det de søger findes. Hold din menu bar simpel og gør det nemt for folk at navigere rundt. Både på smartphone, tablet og computer!

Den skal være nem at navigere rundt på for mobil besøgende. Det er vigtigere end nogensinde før da flere og flere foretager søgninger fra deres smartphone. Mere end halvdelen af alle hjemmeside-besøg sker fra mobilenheder – og det er altså her manges købsproces og informationssøgen starter – også for mange B2B!

En professionel hjemmeside er derfor responsiv, hvilket betyder at hjemmesiden skalerer ned til mobil og tablet skærmstørrelser automatisk.

Hastighedsoptimering er nødvendigt

En anden utrolig vigtig ting er hastigheden på din hjemmeside. Kan den besøgende ikke loade din hjemmeside på under 2-3 sekunder er folk tilbøjelig til at lukke siden igen.

Derudover slår Google hårdt ned på langsomme hjemmesider. Som tommelfinger regel skal din hjemmeside gerne kunne loades på 1-2 sekunder.

Sørg for indholdet på din hjemmeside kan loades så hurtigt som muligt ved bl.a. at komprimere dine billeder, få lavet hastighedsoptimering og ved at gøre brug at et godt hosting service.

Stopur til hurtigt hjemmeside

5) Indhold til hjemmesiden: Tekster, billeder, grafik og video

Hvad er en hjemmeside uden indhold? Teksterne er sammen med billeder, grafik og video alt hvad jeres potentielle kunder ser. Professionelle tekster, giver en professionel hjemmeside og god kommunikation.

Husk at en hjemmeside uden indhold, er ligesom et webbureau uden computere 😉

Når du skaber dit indhold, skal du huske hvordan du definerede din målgruppe. Du skal nemlig prøve at ramme målgruppens behov når du skriver teksterne, laver videoen eller billederne. Hvilke spørgsmål har kunden når de klikker ind på din hjemmeside, som du kan svare på med dine tekster, videoer, billeder og illustrationer?

Ift. udarbejdelsen af indholdet, har du 2 muligheder med fordele og ulemper:

1) Hvis du selv skaber indholdet

De tekster du skriver skal være simple, let forståelige, og dreje sig om sagen. Din hjemmeside skal have et naturligt sprog som folk forstår og endnu vigtigere, som din målgruppe forstår.

Når du skriver, skal du finde balancen mellem at svare på de spørgsmål dine kunder måtte have, samtidig med at du holder det overskueligt og holder fokus på det vigtigste for din forretning. Derudover: Sælg hullet i væggen, ikke boremaskinen! Sælger du produkter så vis folk at du kender til og forstår deres problem – og at du har den rette løsning til dem.

Pas på med at gøre brug af for meget slang eller for mange fagudtryk, da det kan gøre teksten svær at forstå. Der findes dog undtagelser. Skriver du fx til forskere eller meget specialiserede fagfolk, er det naturligvis en god ide at gøre brug at de fagudtryk de kender, for at fremstå som ekspert.

Fordele ved selv at skrive tekster

  • I har selv dyb indsigt i hvad jeres produkter og services kan, og hvilke ting jeres kunder efterspørger. I kan umiddelbart bedre selv, besvare de spørgsmål og bekymringer som jeres kunder måtte have.
  • I kan skrive teksterne mere personlige, hvilket kan skabe mere tillid.
  • I kan præcist selv styre, hvordan teksterne skal stå.

Ulemper

  • I kan mangle viden ift. SEO og hvad der generelt sælger godt på nettet. Løsningen er derfor at få feedback og sparring på måden teksterne bør udarbejdes.
  • Det kan være ressourcekrævende og svært i en travl hverdag, at have en eller flere medarbejdere til at dykke ned i tekstproduktionen.

2) Når du outsourcer indhold

Overvej om det kunne være en ide at outsource alt indholdet eller dele heraf. Derved kan du trække på andres kernekompetencer og bruge jeres tid det I er bedst til.

Teksten er ofte den sværeste at outsource, da det kræver meget viden om virksomhedens kunder og produkter, for at kunne skrive præcis det rigtige og være tro mod virksomheden. Overvej også, om du skal køber billige SEO tekster eller professionelle tekster, tilpasset din målgruppe.

Hvis du alligevel overvejer det, er det nødvendigt at afsætte noget tid til at kommunikere med teksterforfatteren, sådan de kan trække viden ud af jeres hoveder omkring jeres kunders behov samt jeres produkter & services.

Fordele ved outsourcing:

  • Du kan udnytte en underleverandørs kernekompetencer: De fleste har god viden om SEO, konverteringsoptimering og andre discipliner – hvor tekster er en vigtig del af dette.
  • Du kan spare meget intern tid, holde fokus internt og evt. spare en ansat til indholdsproduktion mv.

Ulemper

  • Du skal bruge ressourcer på at kommunikere med en tekstforfatter om jeres kunder og produkter.
  • Det kan være svært at få præcist det du ønsker, hvis du har en meget specifik idé om hvordan teksterne skal tage sig ud.

…vores er erfaring er:

Pas på med ikke at underinvestere i tekster, billeder og videoer til hjemmesiden. Typisk kan du få taget en lille virksomhed få en masse gode billeder for 6-10.000,- som du kan bruge diverse steder de kommende år. Billederne på hjemmesiden har rigtig meget at sige, de skal fremstå pæne og professionelle. Teksterne har stor indflydelse på hvor mange leads i generer på hjemmesiden, samt hvor gode placeringer I får på Google.

Derfor er disse ting også er altafgørende for at få en god hjemmeside der tjener sig selv hjem igen. Under punkt 8, kan du læse mere om prisen for en professionel hjemmeside.

6) Konverteringsoptimering – Få mest mulig effekt af en ny hjemmeside

 

Når du køber en ny hjemmeside, skal  du have resultater. Enhver hjemmeside bør designes med konverteringer som mål. En konvertering er sjældent et decideret salg. Det kan være mange ting, som fx et mail signup, en tilmelding til noget eller en henvendelse m. spørgsmål til virksomhedens produkter. Det kommer an på hvad dit mål er for konverteringer er, og hvordan dine kunders købsproces ser ud.

Værktøjer til at måle effektiviteten

For at se hvor godt din hjemmeside konverterer besøgende til leads, er der forskellige analyseværktøjer du kan bruge til din hjemmeside.

Google Analytics er det mest udbredte, og er Google’s eget analyseværktøj. Heri kan du se rigtigt meget information omkring de besøgendes adfærd på din hjemmeside, og dernæst optimere mod dette. Hvis du ikke allerede benytter Google Analytics, bør du komme i gang med det samme.

Du kan også bruge programmer som Hotjar til at lave heatmaps over din hjemmeside og optage dine besøgendes adfærd på siden. Så du kan vurdere hvad der bør optimeres og h hvad der får folk til at interagere.

Nogle af de vigtigste parametre for at øge konverteringsraten på en bestemt underside, på din hjemmeside:

  • En god indledning på siden, der fanger den besøgendes interesse og sikrer de læser videre.
  • Professionelle billeder og tekster til hjemmesiden, der tydeligt kommunikerer de vigtigste elementer i dit budskab – på en overskuelig måde.
  • En god Call To Action, altså en præcis tekst eller knap, der opfordrer den besøgende til en bestemt handling. Det handler om at give den besøgende en grund til at lave denne handling, og være realistisk med, hvad man beder den besøgende om at gøre.

Forskellen på en professionel hjemmeside og billig hjemmeside – 10k eller 100k

Det er bl.a. på tallene omkring konverteringer og brugeradfærd fra Google Analytics, hvor du kan se forskel på en billig hjemmeside til 10.000 og en professionel hjemmeside til 30-100.000 kr. Du skal spørge dig selv, hvad en hjemmeside er værd for jeres virksomhed?

Hvad vil du helst, som professionel virksomhed?

  • Betale 100.000 kr. for en professionel hjemmeside der resulterer i en omsætning på 2. mio om året?
  • Eller betale 10.000 kr. for en billig hjemmeside, der skaber 0,2 mio. om året?

Lad os sige, at I er en virksomhed med 10-50 ansatte – en god størrelse. I får nogle få henvendelser i ugen, der hver giver en omsætning på at 5-cifret beløb. Dog er det kun 1 % af de besøgende, som rent faktisk konverterer.

Hvor meget er det så værd for jer at fordoble antallet af henvendelser til 2 %, og måske oveni købet indsamle en email fra 4 % af de besøgende der ikke henvender sig?

I kan både prøve på at gøre de 4 % emails i har til konverterende kunder, plus at i giver de resterende 94 % af de besøgende at godt indtryk af jeres virksomhed. Hjemmesiden er trods alt virksomhedens ansigt til de online besøgende.

Nu kan du så spørge dig selv om du vil købe en billig hjemmeside med større chance for at ende med den 1 %, eller om der lige skal investeres lidt ekstra.

 

Vær sikker på at få det hele med, når du skal have en ny, professionel hjemmeside:

Professionel hjemmeside tjekliste

7) Søgemaskineoptimering – Gør din hjemmeside synlig med SEO

 

En af de største fejl vi ser folk der køber ny hjemmeside lave, er ikke at tænke SEO ind i designet og opbygningen af hjemmesiden. Dette gør hjemmesiden mindre synlig – og gør det dyrere og sværere at komme til at ligge øverst på jeres vigtige søgeord på Google. Herunder får du en kort gennemgang af hvordan du skal tænke over SEO inden du køber en ny hjemmeside.

Kort fortalt handler SEO om at blive vist på søgemaskiner, dog hovedsageligt på Google.

SEO indebærer alt hvad der vedrører din hjemmeside. Det er ting som søgeord, tekster, billeder, loading hastighed osv. Men det indebærer også ting som de besøgende ikke kan se direkte.

Det kan være et spørgsmål om hvordan du strukturerer din menu og forskellige ydelser inde på hjemmesiden samt hvordan du opbygger dit layout på hjemmesiden.

Du skal have de rigtige søgeord på din hjemmeside, og sørge for at kundens søgehensigt matcher den side de lander på hos dig.

Og så skal du sørge for at redirecte korrekt fra din gamle hjemmeside til din nye hjemmeside, så du ikke taber dine eksisterende placeringer hos søgemaskinerne.

Hvad skal jeg vide om en SEO venlig hjemmeside?

SEO er et meget omfattende område og det kræver, at du ved hvad du laver og ved hvordan Google håndterer forskellige ting. Derfor anbefaler vi, hvis SEO er vigtigt for din forretning, at du benytter et webbureau der også har SEO specialister, som agerer sparringspartnere på opbygning af hjemmesiden.

Alternativt, så hiv dit SEO bureau indover processen i at opbygge hjemmesiden. En SEO specialist kan også hjælpe dig med at lave kravspeccen til et CMS (CMS er den platform hjemmesiden bygges på), , som har alle de funktioner man skal bruge for at optimere en hjemmeside til Google.

8) Hvad koster en professionel hjemmeside?

 

Og nu til det helt store spørgsmål: Hvad koster en ny hjemmeside?

Når du skal købe en professionel hjemmeside, vil vi gerne at du undgår at gå galt i byen. Du kan både komme til at betale for meget for en simpel hjemmeside – men der er også mange der underinvesterer, og derfor får lavet en middelmådig hjemmeside.  Dette skaffer ikke kunder eller fremstiller virksomheden som professionel, jf. min pointe under 6) konverteringsoptimering.

Før du laver nogen aftaler, så sørg for enten selv eller sammen med en ekspert, at opsætte målsætninger for din nye hjemmeside, planlægge hvilket indhold du vil have på din hjemmeside og hvad hjemmesiden skal have af funktioner. Det er kun med denne kravspecifikation i hånden, du kan indhente en seriøs pris på en professionel hjemmeside.

Derudover skal du også være sikker på at den hjemmeside du køber rent faktisk bliver dit eje og at du ikke bare betaler for at låne den indtil kontrakten udløber, hvorefter hjemmesiden trækkes tilbage af bureauet. Dette er meget vigtigt, da det giver dig kontrol over dit indhold og muligheden for at skifte bureau!

Prisen skal du dele op i en projektpris (engangsbetaling), samt den månedlige pris, fx for support, opdatering af systemet mv. (Læs punkt 10).

Hvad skal jeg betale?

Det er svært overordnet at sætte en pris på en hjemmeside. En helt simpel hjemmeside fra en skabelon kan laves fra 10.000,- hvor en professionel hjemmeside ofte koster 30, 60, 90.000 – alt efter hvad du har brug for:

Der er en række faktorer du kan regne med trækker prisen op (eller ned).

  • I hvor høj grad du vil have et unikt design, ift. Hvor meget der skal være standart.
  • Hvorvidt der investeres tid i at kortlægge dine kunders købsproces, og tilrettelægge hjemmesiden efter dette.
  • Hvorvidt du selv sørger for billeder, videoer og tekster til hjemmesiden – eller outsourcer dette.
  • Antallet af forskellige sider der skal designes og bygges.
  • Hvorvidt du har behov for specielle tekniske løsninger eller kodning.

I sidste ende skal du spørge dig selv, hvad en hjemmeside er værd for dig – og satse på en mere eller mindre unik og tilpasset hjemmeside til dine kunders adfærd, alt efter hvad der kan betale sig for dig.

Hvis du er selvstændig konsulent i egen virksomhed, kan det være at et niveau omkring de 20.000 er passende, hvorimod at en stor eller i hvert fald større virksomhed, sandsynligvis vil få et væsentligt bedre afkast ved at investere mere.

Vil du have en uforpligtende dialog omkring hvad I bør investere I en hjemmeside og hvordan I bør opbygge jeres kravspecifikation til den?
Skriv til mig på mathias@zenmedia.dk eller ring mig op på tlf: 2364 5411.

 

9) Test og feedback

Modtag feedback med åbne arme

Når din hjemmeside er under design er det vigtigt at du husker at give udtryk for hvad du synes om resultatet indtil videre, ved de forhåbentlig planlagte møder. Det kan ofte være svært for den der sidder og laver din hjemmeside, at vurderer hvad du synes passer til din virksomhed.

Derfor er det vigtigt, at få feedback fra nogle af dine kunder under designprocessen, og husk at takke dem for deres konstruktive input – som gør dig klogere og hjælper dig med et bedre slutresultat. Det at tilpasse sig kunderne og inddrage dem, er en vigtig del af at ende med en professionel hjemmeside, der skaber resultater og nye kunder.

hjemmeside feedback
Pas på med kun at spørge din familie eller venner hvad de synes. De ved du har brugt tid og energi på dette og giver ofte ikke deres fulde mening omkring det hvis de synes der er noget galt. Og de kender selvfølgelig heller ikke dine kunders måde at tænke på.

Google Analytics & andre værktøjer

Når din hjemmeside er gået online så er det vigtigt at du husker at sætte Google Analytics op. Dette giver dig muligheden for at teste og spore dine resultater, og gør at du meget bedre kan optimere mod dette. Værktøjer som Hotjar og Google Optimize kan hjælpe dig med at finde ud af hvilke elementer der er mest interessante for din hjemmeside.

Når du begynder at få data, kan du gå i gang med at evaluere dine resultater. Derefter kan du optimere hjemmesiden og teste om ændringerne har givet nogen effekt. Dette er en vedvarende proces som man normalt kalder konverteringsoptimering, og som i sidste ende kan resultere i, at du får en super effektiv hjemmeside.

10) Vedligeholdelse af din hjemmeside

 

Når du har fået leveret en ny hjemmeside, kan den desværre ikke bare passe sig selv.

Det er vigtigt at du tænker over hvad der fremadrettet skal ske med din hjemmeside, også i udarbejdelsesfasen. Du bør fremtidssikre din hjemmeside ved at være sikker på at der er mulighed for at skalere den hvis det bliver nødvendigt, eller hvis du får en ny ide.

Sørg for at det er muligt at tilføje eller fjerne nogle elementer fremover. Det kan være du vil lægge en ny case eller et nyt blogindlæg op på hjemmesiden. Det kan også være du får brug for at tilføje eller fjerne en medarbejder, eller publicerer nyt info omkring dit produkt/service.

Hold din hjemmeside opdateret og sikker

Det er en god ide at lægge en plan for hvor hvornår du vil opdatere din hjemmeside.

Det er både for at holde sikkerheden på din hjemmeside høj, og for at sikre at alle funktioner bliver ved med at virke.

Find ud af om du selv vil opdatere din hjemmeside, eller om du skal have en aftale med et bureau. De fleste bureauer tilbyder en vedligeholdelsesaftale af hjemmesiden, sådan at alt kode bliver opdateret løbende, og du er mere sikker på at hjemmesiden bliver ved med at fungere.

Prisen for service, vedligeholdelse og support på hjemmesiden

Hvad må det koste? Det er forskelligt hvad bureauer tager som månedligt beløb, og hvilke ydelser de lægger i dette.

For en professionel hjemmeside, vil man typisk betale fra 200-1000,- pr. måned, hvor forskellige grader af support vil være inkluderet. Derefter er det forskelligt, om man betaler for support pr. tidsforbrug, om det afregnes vha. et klippekort eller som et fast beløb.

Konklusion

Tak fordi du læste med!

Nu er du nået til vejs ende i vejledningen til den gode, professionelle hjemmeside. Jeg håber at du kan bruge de 10 råd, når du skal ud og investere i en ny hjemmeside. Nu ved du hvilke ting du aldrig må glemme, og hvilke faldgrupper du skal være opmærksom på.

PS: Husk at få tilsendt vores tjekliste, der opsummerer hele dette blogindlæg – og dermed giver dig en overskuelig tjekliste du kan bruge. Klik på linket herover.

Hvis du overvejer en ny professionel hjemmesiden, er du velkommen til at kontakte Mathias Riis på mathias@zenmedia.dk, med evt. spørgsmål. Vi vil gerne hjælpe dig med at få lavet en kravspecifikation på hjemmesiden. Og så finder vi sammen ud af om vi er det rette match til at hjælpe dig med din nye professionelle hjemmeside 🙂

Zen Media

Zen Media er et digitalt full-service bureau, der er dedikeret til at hjælpe B2B- og servicevirksomheder med at tiltrække nye, kvalificerede kunder gennem online markedsføring.

 

Ring til os