Digital B2B Marketing

SEO

Vil du gerne findes i toppen af søgeresultaterne på Google og i andre søgemaskiner? Det kan være en god forretning at være synlig i søgeresultaterne, når dine potentielle kunder er på udkig efter dine produkter og services. Du finder næppe mere relevant trafik til din hjemmeside. Men SEO for B2B virksomheder, handler om langt mere end bare at være synlig i søgeresultaterne. Få en gratis vurdering af jeres SEO-potentiale her.

Du vil gerne

N

Være synlig i søgeresultaterne på side 1

N

Give dine besøgende en god oplevelse gennem deres købsrejse

N

Have en stærk position på dit marked via gode links og et stærkt teknisk fundament

N

Have de besøgende over på din hjemmeside, når de er i markedet efter dine services.

Du vil undgå

M

At betale penge for at blive vist i søgeresultaterne

M

At være afhængig af betalt annoncering via Facebook og Google

M

At lade konkurrenterne få dine potentielle kunder

M

At være usynlig når folk har mest brug for dine services

Få en manuel vurdering af din hjemmesides SEO

Indtast din hjemmesides URL-adresse, dit navn og din e-mail, så laver vi en manuel gennemgang af din hjemmeside, og sender en video til dig, hvori han gennemgår resultaterne. For dig er det det gratis og uforpligtende. Normalt har denne gennemgang en pris af DKK 1.300 ex moms. I dag får du den for 0kr.

SEO for B2B virksomheder

Vi tænker SEO ind som en del af dine potentielle kunders købsrejse. Vi bruger det nemlig både som en opsamlingsmetode til at finde nye kvalificerede kundeemner i starten af købsrejsen, men også til at vise dine produkter og services, når det bliver søgt på længere henne i købsrejsen. Derfor er SEO for B2B virksomheder en del af vores B2B koncept LeadMotor™ . Det bidrager nemlig til det overordnede formål – at finde nye potentielle kunder og kvalificere dem til salg.  

Lad os uddybe SEO

Search Engine Optimization forkortes i det daglige til S.E.O. På dansk oversætter vi det til søgemaskineoptimering, men lad os bare holde os til SEO. Formålet med SEO er i ordets bogstavligste forstand at optimere din virksomheds hjemmeside til søgemaskinerne, så den synliggøres for dine brugere.

For at blive set af dine brugere, skal din side ligge i toppen af Googles søgeresultater, det kræver dog mere end blot optimering til søgemaskinerne. Der skal også tænkes i at optimere til dine brugere, så deres søgninger ender på netop din side og ikke på konkurrenternes. For at optimere din side til brugerne, skal du særligt fokusere på hvad de søger efter og hvorfor de søger.

Tryk udvid og læs mere for at læse mere om SEO, og om hvordan du ruster din side til at tage kampen op med de øverste placeringer i søgeresultaterne…

Hvad er organisk SEO?

Det ville naturligvis være dejligt hvis man kunne se effekten af arbejdet med SEO på en lille uge. Sådan er det desværre ikke når man arbejder med organisk SEO, hvilket vil sige den SEO, som genererer ”naturlig” trafik til din side.

Organisk SEO skal altså ses i modsætning til de betalte annoncer på Google, hvor du kommer til tops i resultaterne med det samme, men betaler hver gang en bruger klikker på din annonce.

Med organisk SEO skal du ikke betale hver gang en bruger klikker på dit link i søgeresultaterne, til gengæld tager det vedholdenhed og flid at komme til tops.

Hvor lang tid tager SEO?

Når du starter med at optimere din side, er det klart at der vil være mange småting, som kun skal rettes en enkelt gang. Der vil således gå flere timer til rettelser i den første tid, hvorefter løbende optimeringer vil overtage.

De løbende optimeringer omhandler on-page samt off-page SEO, som du kan læse mere om i de følgende afsnit. Overordnet handler disse optimeringer om at indholdet hele tiden tilpasses, så der er aktuelt og at din hjemmesides autoritet øges gennem særligt linkbuilding.

En ting skal du dog være klar over: Organisk SEO stopper ikke efter 3,6 eller 12 måneder. Det er en kontinuerlig proces hvor SEO skal tilpasses søgemaskinernes skiftende algoritmer, brugernes præferencer og konkurrencen i din branche.

Hvad koster SEO?

Prisen på organisk SEO vil altid afhænge af en masse faktorer, som er unikke for den enkelte hjemmeside. Disse faktorer vil typisk være størrelsen på din side, hvor meget den skal optimeres og hvor stor konkurrencen er i netop din branche.

Søgemaskineoptimering laves over tid, og det tager ofte fra ca. 6 til 12 måneder at skabe gode resultater for organisk SEO. Derfor laves en SEO-aftale hos os på månedligt basis, således du betaler en fast pris for et fastsat antal timers SEO-arbejde pr. måned.

Når resultaterne først kommer efter 6 måneder, betyder det også at din investering i SEO tit først vil tjene sig hjem efter omtrent et år.

Et godt fundament

Først og fremmest skal det siges at det er en stor fordel dig at tænke SEO ind i processen når du opbygger din hjemmeside, da et godt fundament er med til at gøres det efterfølgende arbejde med SEO lettere. Har du allerede en hjemmeside uden at have tænkt SEO, så skal du ikke fortvivle. Ofte kan du rette fejlene hen ad vejen.

For at holde styr på de mange enkeltdele SEO består af, vælger man at dele disse op i:

Teknisk SEO

Forenklet handler de tekniske aspekter af SEO om at man især får indekseret sin side korrekt af søgemaskinerne, mobiloptimeret indholdet og hastighedsoptimeret hjemmesiden for bedre brugeroplevelse. Hertil ser man også efter om der er duplikeret indhold grundet eventuel forkert opsætning af redirects og rel=”canonical”. Der er naturligvis mange flere faktorer i teknisk SEO at tage hensyn til, men dem gemmer vi til en anden gang.

On-Page SEO

Google er den største og mest brugte søgemaskine. Derfor skal du tage hensyn til de op mod 200 rangeringsfaktorer, Google ser efter, når din side skal placeres i søgeresultaterne. Kun Google kender alle 200 faktorer, men nogle af dem kender man til, og disse kan du selv lave.

Du kan fx optimere:

  1. Hjemmesidens tekstindhold.
  2. De enkelte siders titler.
  • Meta titler samt meta beskrivelser (Det man kan se i søgeresultaterne).

Off-Page SEO

Off-page handler om alle de optimeringer, der ikke foregår på selve hjemmesiden. Disse vil vi kort komme ind på umiddelbart herefter. Grundlæggende har Off-page SEO til formål at:

  • Øge kendskabet til dit brand/virksomhed.
  • Få gode anbefalinger/autoritet, som kan overbevise brugere og søgemaskiner om din sides kvalitet.
  • Skabe sammenhæng mellem dit brand – dit publikum og dit indhold.

 

God off-page SEO

Typisk er Linkbuilding det første man tænker på når off-page SEO nævnes, og det ikke uden grund. Linkbuilding er fortsat en af de allerstørste og vigtigste ranking faktorer for din side. Du kan med fordel se linkbuilding, som Googles måde at se hvor mange andre sider, der kan anbefale din hjemmesides indhold. Nu flere ”gode” varierede links din side får, nu bedre rangeres den.

Udover linkbuilding byder off-page også på et væld af andre aktiviteter, du kan benytte for at øge din sides placering. Sociale medier såsom Facebook er et godt sted at møde brugerne og lytte til hvad de har brug for. Ofte vil dine brugere, efter søgninger i Google, bruge tid på at undersøge dit brand/produkt på sociale medier, og måske endda spørge ind til dit produkt. Her får du mulighed for at forstå hvad dine brugere søger efter, hvilke udfordringer de har samt hvad deres søgehensigt er.

Et kort overblik

For overskuelighedens skyld, kan du herunder se nogle af de typiske processer, der bruges i arbejdet med SEO:

Fundamentet er det første det skal på plads. Er din side meget langsom, ser den ikke godt ud eller kan Google ikke finde din side, så hjælper mange af de andre SEO-teknikker dig ikke meget.

SEO-strategi skaber overblik og giver derved en forståelse for hvilke områder du skal stille skarpt på for at opnå mest effekt. Det er også her du undersøger dine konkurrenter og får skabt trafik til de helt rigtige landingssider. Når du først har fået lagt en overordnet SEO-strategi, vil de førnævnte dele af SEO komme i spil, nemlig: On-page-, Off-page- og Teknisk SEO.

Resultaterne af dit arbejde med SEO får du bedst ved at måle på effekten af dine optimeringer. Du kan eksempelvis se om din placering øges, om der er mere trafik til de ønskede sider eller flere tilmeldinger til dine nyhedsbreve.

Hvis din virksomhed ikke kan håndtere alle ovenstående SEO-discipliner selv, skal du ikke fortvivle. De fleste kan godt klare at ordne mange af On-page optimeringerne. Det kniber dog ofte med de tekniske områder samt linkbuilding. 

Få en gratis vurdering af din hjemmesides SEO-potentiale ved at klikke her

Du kan også booke et online strategimøde med mig…

Find ud af om vi kan hjælpe din virksomhed

Vi bruger meget af tiden på at forstå din nuværende situation samt dine fremtidige ønsker og målsætninger. Dermed kan vi sammen se, om vi er det rette match til at hjælpe jer derhen hvor i gerne vil være. Vi er brutalt ærlige, og siger også hvis vi ikke er de rette samarbejdspartnere.   

Strategimødet er helt gratis og uforpligtende

Du vil altid kunne gå fra mødet med gode anbefalinger til din markedsføring, baseret på din nuværende- og ønskede situation. Om vi skal arbejde sammen, er naturligvis helt op til dig. Ingen sure miner herfra, hvis du vælger at gå fra mødet kun med din strategi.  

Du vælger tidspunktet og kan altid melde fra

Via vores online mødebooking system, kan du vælge præcis det tidspunkt som passer dig bedst – såfremt tidspunktet naturligvis er ledigt. Og bliver du forhindret i at deltage, er det altid okay med os. Bare smid os en besked, så forsøger vi at booke en anden tid til dig.

Vi kan tale i dybden om din SEO

Når du booker et strategimøde med mig, så kan vi tale om din konkrete case, og det betyder at du får værdifulde inputs til din fremtidige SEO-strategi. Book dit strategimøde lige her.

© Zen Media ApS 2019

Personoplysningspolitik

Ring til Zen Media

Klar til at booke dit strategimøde?

Vi skaber vækst i B2B virksomheder

Klik for at ringe op