Hvorfor tale om lead pleje?

Skrevet af:
Camilla
Content
Hvad gør jeg ved mine leads, når de ikke er blevet varme nok endnu til at købe min ydelse?
Det korte svar er leadpleje! Dette indlæg giver dig svaret på, hvad lead pleje er samt et indblik i, hvilke værktøjer du kan gøre brug af, når du skal pleje dine leads.
Hvorfor tale om lead pleje?
Målet med lead pleje er, at varme dine leads op – og at vide, hvornår det enkelte lead er varmt. Systematisk lead pleje kan være dét, der giver dit lead det sidste puf hen imod et køb.
Systematisk lead pleje gør arbejdet for dig ved brug af følgende:

I det følgende vil vi præsentere mulighederne for systematisk lead pleje ved brug af ovenstående.
Automatiske nyhedsbreve
I det følgende vil vi præsentere mulighederne for systematisk lead pleje ved brug af ovenstående.
Automatiske nyhedsbreve giver dig mulighed for at sende målrettet og konkret information til det enkelte lead ud fra, hvad de interesserer sig for. Du ved nemlig allerede, hvor leadet befinder sig i kunderejsen ud fra den viden, du har indsamlet om dit lead via diverse data, hvor du også kan se, hvad leadet interesserer sig for.
Fodr dine leads med den rette information
Har kunden således flere gange besøgt din side med ydelser om X, er det oplagt at sende leadet en nyhedsmail med information om netop dette. Det er med til at varme leadet yderligere op, og gøre opmærksom på dig selv. Således skal hver e-mail udsendes, så det rammer hvert trin i kunderejsen. På den måde afsendes den information dit lead har interesse i – på det rigtige tidspunkt. Helt automatisk! Udover at tildele en lead score til modtagerne på din nyhedsbrevsliste, er nyhedsbreve en stærk spiller, når det kommer til digital markedsføring. Nyhedsbreve er en god mulighed for kontinuerlig branding overfor én, der har udvist interesse for din virksomhed, branche eller produkt.
Fasthold dit leads interesse
Når du bliver ved med at give din modtager værdi igennem nyhedsbrevene, vil du blive ved med at have en modtager. Det er derfor vigtigt, at det, du sender afsted til dit lead igennem nyhedsbrevene, er af høj relevans, da du ellers vil opleve et højt antal unsubscribers, og i stedet fremstå irrelevant og irriterende for modtageren.
Eksempel på e-mailflow:

Nedenfor er en oversigt over, hvordan en kunderejse i dit e-mailflow kan se ud. Det starter med opsamling af dit lead, hvorefter det gennemgår lead pleje, hvor en højere lead score optjenes. Endelig står du tilbage med et varmt lead, hvor det er tid for dig at handle. Efter endt køb, er det vigtigt at pleje forholdet, så din kunde kan blive en loyal ambassadør for dit produkt og virksomhed.

Remarketingflow på Facebook
Foruden automatiske nyhedsbreve er remarketing en oplagt og hyppig anvendt metode til at pleje dit lead. Her har du igen muligheden for at vise din relevans og ekspertise, og holde dig ’top of mind’ hos leadet, så leadet vælger netop din løsning, når han/hun er i markedet efter din ydelse.
Eksponer dine leads for forskellige budskaber
Remarketing via Facebook annoncering giver mulighed for at nå ud til personer, der tidligere har besøgt din hjemmeside. Således giver remarketing dig mulighed for at få dine annoncer vist for netop dén målgruppe, når de bevæger sig rundt på nettet. De besøgende får desuden en chance mere for at afgive deres kontaktoplysninger, hvis de ikke skulle have gjort det, da de besøgte din hjemmeside første gang. De besøgende skal, ligesom i nyhedsbrevene, eksponeres for forskellige budskaber alt efter, hvad de interesserer sig for.
Vi anbefaler dig at opsætte det, der kaldes et remarketingflow, hvor du viser flere annoncer til de personer, der har besøgt din hjemmeside. Nedenfor kan du se, hvordan annoncegrupperne kan opdeles i tidsintervaller – eksempelvis på Facebook.

Formålet med remarketingflowet er hele tiden at forsøge at få dem til at afgive deres e-mailadresse, så de kan komme over på det automatiske nyhedsbrevflow, hvor de kan få endnu mere værdiskabende information, samt at kunne måle, om leadet er varmt eller ej.
Lead pleje hænger unægtelig sammen med kunderejsen. Nedenfor kan du se kunderejsen skitseret via remarketingflowet på Facebook annoncer.

Remarketing med Google Ads
Foruden annoncering på Facebook er remarketing via Google Ads et stærkt værktøj, til at få dine annoncer vist for din målgruppe. Forcen ved bannerannoncering er, at de kan vises på tværs af platforme og hjemmeside, så din målgruppe eksponeres for samme eller lignende annonce adskillige gange. Herved kan dine leads få indtrykket af, at din virksomhed er kæmpestor. Google Ads giver dig mulighed for at målrette specifikke annoncer for netop det produkt eller den service, dit lead har besøgt, så det er dét, der bliver vist.
Nedenfor ser du to eksempler på bannerannoncer:

Kundepleje med Facebook og Google Ads
På Google Ads forholder man sig til hele world wide web, og ikke kun en enkelt platform som tilfældet er med Facebook Annoncering. Derfor er Facebook Annoncering – i mange tilfælde – bedre til at pleje kundeforholdet efterfølgende end Google Ads. Dog er det ikke en umulighed at gøre i Google Ads, men mulighederne er indskrænkede i forhold til mulighederne med Facebook Annoncering.

Kunderejsen
Lead pleje består således i at gøre dit lead varmt, hvilket kan ske via forskellige platforme og medier. Lead plejens vigtighed er skitseret i en oversigt over den samlede kunderejse, som kan opsummeres på følgende måde:
Hvad gør jeg ved mine leads, når de ikke er blevet varme nok endnu til at købe min ydelse?
Det korte svar er leadpleje! Dette indlæg giver dig svaret på, hvad lead pleje er samt et indblik i, hvilke værktøjer du kan gøre brug af, når du skal pleje dine leads.
Hvorfor tale om lead pleje?
Målet med lead pleje er, at varme dine leads op – og at vide, hvornår det enkelte lead er varmt. Systematisk lead pleje kan være dét, der giver dit lead det sidste puf hen imod et køb.
Systematisk lead pleje gør arbejdet for dig ved brug af følgende:

I det følgende vil vi præsentere mulighederne for systematisk lead pleje ved brug af ovenstående.
Automatiske nyhedsbreve
I det følgende vil vi præsentere mulighederne for systematisk lead pleje ved brug af ovenstående.
Automatiske nyhedsbreve giver dig mulighed for at sende målrettet og konkret information til det enkelte lead ud fra, hvad de interesserer sig for. Du ved nemlig allerede, hvor leadet befinder sig i kunderejsen ud fra den viden, du har indsamlet om dit lead via diverse data, hvor du også kan se, hvad leadet interesserer sig for.
Fodr dine leads med den rette information
Har kunden således flere gange besøgt din side med ydelser om X, er det oplagt at sende leadet en nyhedsmail med information om netop dette. Det er med til at varme leadet yderligere op, og gøre opmærksom på dig selv. Således skal hver e-mail udsendes, så det rammer hvert trin i kunderejsen. På den måde afsendes den information dit lead har interesse i – på det rigtige tidspunkt. Helt automatisk! Udover at tildele en lead score til modtagerne på din nyhedsbrevsliste, er nyhedsbreve en stærk spiller, når det kommer til digital markedsføring. Nyhedsbreve er en god mulighed for kontinuerlig branding overfor én, der har udvist interesse for din virksomhed, branche eller produkt.
Fasthold dit leads interesse
Når du bliver ved med at give din modtager værdi igennem nyhedsbrevene, vil du blive ved med at have en modtager. Det er derfor vigtigt, at det, du sender afsted til dit lead igennem nyhedsbrevene, er af høj relevans, da du ellers vil opleve et højt antal unsubscribers, og i stedet fremstå irrelevant og irriterende for modtageren.
Eksempel på e-mailflow:

Nedenfor er en oversigt over, hvordan en kunderejse i dit e-mailflow kan se ud. Det starter med opsamling af dit lead, hvorefter det gennemgår lead pleje, hvor en højere lead score optjenes. Endelig står du tilbage med et varmt lead, hvor det er tid for dig at handle. Efter endt køb, er det vigtigt at pleje forholdet, så din kunde kan blive en loyal ambassadør for dit produkt og virksomhed.

Remarketingflow på Facebook
Foruden automatiske nyhedsbreve er remarketing en oplagt og hyppig anvendt metode til at pleje dit lead. Her har du igen muligheden for at vise din relevans og ekspertise, og holde dig ’top of mind’ hos leadet, så leadet vælger netop din løsning, når han/hun er i markedet efter din ydelse.
Eksponer dine leads for forskellige budskaber
Remarketing via Facebook annoncering giver mulighed for at nå ud til personer, der tidligere har besøgt din hjemmeside. Således giver remarketing dig mulighed for at få dine annoncer vist for netop dén målgruppe, når de bevæger sig rundt på nettet. De besøgende får desuden en chance mere for at afgive deres kontaktoplysninger, hvis de ikke skulle have gjort det, da de besøgte din hjemmeside første gang. De besøgende skal, ligesom i nyhedsbrevene, eksponeres for forskellige budskaber alt efter, hvad de interesserer sig for.
Vi anbefaler dig at opsætte det, der kaldes et remarketingflow, hvor du viser flere annoncer til de personer, der har besøgt din hjemmeside. Nedenfor kan du se, hvordan annoncegrupperne kan opdeles i tidsintervaller – eksempelvis på Facebook.

Formålet med remarketingflowet er hele tiden at forsøge at få dem til at afgive deres e-mailadresse, så de kan komme over på det automatiske nyhedsbrevflow. Her kan de få endnu mere værdiskabende information, og du har mulighed for at måle, om leadet er varmt eller ej.
Lead pleje hænger unægtelig sammen med kunderejsen. Nedenfor kan du se kunderejsen skitseret via remarketingflowet på Facebook annoncer.

Remarketing med Google Ads
Foruden annoncering på Facebook er remarketing via Google Ads et stærkt værktøj, til at få dine annoncer vist for din målgruppe. Forcen ved bannerannoncering er, at de kan vises på tværs af platforme og hjemmeside, så din målgruppe eksponeres for samme eller lignende annonce adskillige gange. Herved kan dine leads få indtrykket af, at din virksomhed er kæmpestor. Google Ads giver dig mulighed for at målrette specifikke annoncer for netop det produkt eller den service, dit lead har besøgt, så det er dét, der bliver vist.
Nedenfor ser du to eksempler på bannerannoncer:

Kundepleje med Facebook og Google Ads
På Google Ads forholder man sig til hele world wide web, og ikke kun en enkelt platform som tilfældet er med Facebook Annoncering. Derfor er Facebook Annoncering – i mange tilfælde – bedre til at pleje kundeforholdet efterfølgende end Google Ads. Dog er det ikke en umulighed at gøre i Google Ads, men mulighederne er indskrænkede i forhold til mulighederne med Facebook Annoncering.

Kunderejsen
Lead pleje består således i at gøre dit lead varmt, hvilket kan ske via forskellige platforme og medier. Lead plejens vigtighed er skitseret i en oversigt over den samlede kunderejse, som kan opsummeres på følgende måde:

Skrevet af:
Camilla
Content
Bliv klogere
5 byggesten for en forrygende digital salgsproces
5 byggesten for en forrygende digital salgsprocesI vores seneste blogindlæg, talte vi om udviklingen i B2B salg under Covid-19 pandemien - og hvilke trends indenfor B2B salg vi kunne forvente fremadrettet. Det viste sig bl.a., hvordan agile salgsprocesser, via tech...
Trends i B2B Salg 2021 Lad ikke disruption få det bedste af din virksomhed
Trends i B2B Salg 2021: Lad ikke disruption få det bedste af din virksomhed Ved pandemiens udbrud i Danmark, i marts 2020, skrev vi et blogindlæg om hvordan virksomheder kom bedst ud af krisen, som konsekvens af nedlukningen. Ingen kunne forudsige hvor langt tid det...
Sælgeren tilbage til Jorden nu: Stands mission Kold Kanvas
Sælgeren tilbage til Jorden nu: Stands mission Kold Kanvas!Man kan til tider godt mærke, at personen i den anden ende af røret bare ikke magter at snakke med dig - som om det er tydeligt at du forstyrrer. Citat, mødebooker.En rapport fra Gartner viser, hvordan 77% af...
