Hvad er LeadMotoren?

LeadMotoren proces sælger

Du har hørt om LeadMotoren før – men hvordan kan den konkret skabe værdi for din virksomhed? Du vil gerne undgå kold kanvas, effektivisere dine salgsprocesser og ultimativt øge dit salg samt optimere og automatisere dine marketingprocesser. Findes der en motor, der kan gøre alt dette for dig? – Svaret er JA!

Hvordan skaber LeadMotoren værdi for min virksomhed?

LeadMotoren skaber værdi for din virksomhed ved – systematisk – at finde potentielle kunder, du kan eksponere for højrelevant indhold, som du selv bestemmer. Her giver LeadMotoren dig gode indikationer af, hvad modtageren mest sandsynligt er interesseret i at høre om baseret på en række oplysninger, som LeadMotoren opsamler om leadet.

Optimerer dine arbejdsprocesser

Den optimerer dine arbejdsprocesser, og giver dig øget salg. Derudover kommer du til at fremstå yderst relevant og professionel i dine modtageres øjne, da du rammer kunden lige netop dér, hvor de befinder sig i deres kunderejse.

Målbare resultater

LeadMotoren skaber værdi for din virksomhed på flere parametre end det åbenlyse og mest målbare, som er øget salg. Herunder har vi listet en række af disse parametre, som alle er målbare enheder:

  • Øget salg
  • Flere varme leads
  • Øget kendskab
  • Øget eksponering
  • Leadpleje
  • Content – materiale som er dit for altid!
  • Indblik i kunderejsen for alle jeres leads
  • Se alle mailkorrespondancer med jeres leads
  • Se hvilke leads jeres sælgere skal følge op på og hvornår
  • Du får salgsrapporter og win/loss ratio
  • Det fulde overblik over, hvor jeres omsætning kommer fra
  • Fuld indsigt i dit marketingbudget
  • Se hvad et lead koster
  • Se hvad en kunde koster
  • Få tilpassede notifikationer ud fra de informationer, du ønsker, f.eks. ved varme leads, kunder, m.m.

Bruger marketingkronerne effektivt

Ud fra denne indsigt, optimeres jeres processer, så I bruger jeres marketingkroner mere effektivt. Derudover får jeres sælgere nye leads at arbejde med, samtidig med at sælgerne bliver mere effektive, fordi de kan starte med de varmeste leads.

Sandsynlighedsberegner om et lead bliver til kunde

Når LeadMotoren har samlet data nok, kan den ydermere udregne, hvor sandsynligt det er, at hvert enkelt lead bliver kunde.

Tilpasset kommunikation til dit lead

Kommunikationen tilpasses til hvert enkelt lead – helt automatisk, uden at røve din tid fra andre vigtige opgaver. I stedet skal du kun fokusere på at kontakte og/eller holde møde, med de allermest hotte leads.

Hvad er en LeadMotor?

Hos Zen Media har vi udviklet og finpudset konceptet, der hedder LeadMotoren®.

LeadMotoren kan kort forklares som en motor,
der genererer leads.

Den består af en række automatiserede processer, der systematisk indsamler relevante leads, og gør dem til varme leads for specifikt din virksomhed.

Gør en ende på kold kanvas

Hvad betyder det så? Det betyder, at du ikke står med kold kanvas – men derimod med købeklare kunder, der er interesserede i dit produkt.

LeadMotoren automatiserer dit salg via Marketing Automation

LeadMotoren består af en række systemer, der er gennemgående for alle virksomheder, der køber sig ind på LeadMotoren. Derudover ligger der et stykke arbejde i at tilpasse LeadMotoren til netop din forretning – og det er her, vores content-specialister kommer ind i billedet. Skarp og fængende content der sælger, danner grundlaget for konvertering af de rigtige og varme leads. Marketing Automation processerne sørger for, at de rette personer, bliver eksponeret for denne content. Således er samspillet mellem automation og content altafgørende for, at LeadMotoren lykkes.

Sådan virker LeadMotoren

Sådan fungerer LeadMotoren

LeadMotoren er som beskrevet tilpasset den enkelte kunde. Følgende beskrivelse af, hvordan LeadMotoren fungerer er derfor baseret på, hvad LeadMotoren generelt består af.

Annoncering på SoMe

LeadMotoren består af annonceringer på de sociale medier – herunder Facebook og LinkedIn samt Google Ads. Disse annonceringer indeholder typisk en give-away, et whitepaper eller en anden CTA, som får leadet til at afgive sine kontaktoplysninger – herunder mailadresse, navn og eventuelt stilling.

Automatiserede nyhedsbreve

Disse oplysninger bruger vi til at sende målrettede e-mails til leadet med. Vi opsætter et drip-flow bestående af x antal nyhedsbreve, som er tilpasset det enkelte lead, ud fra hvad leadet har udvist interesse for på hhv. de sociale medier og din hjemmeside. Derfor opretter vi ofte flere drip-flows indeholdende forskellig information, så hvert lead får højaktuel viden tilsendt fra dig. Det får din virksomhed til at fremstå yderst relevant og holder jer top-of-mind hos leadet, som befinder sig et givent sted i kunderejsen.

Remarketing flow

Derudover eksponeres leadet for forskellige remarketingflows. Vores LeadMotor kan ud fra forskellige parametre regne ud, hvor i kunderejsen leadet befinder sig, og derudfra tilpasse den kommunikation leadet får.

Leadscore

Når leadet har opnået en vis score, markeres det som et varmt lead, og du får en mail med oplysninger på leadet – og det er nu du skal handle! Du skal nu blot kontakte leadet, for du ved allerede, at leadet er meget interesseret i dit produkt og/eller din virksomhed.

leadscore

Dit arbejde er værdifuldt

Hvis du/I allerede ligger inde med noget godt materiale – f.eks. en e-bog med tips og tricks til x eller lignende, er det oplagt enten at anvende dette eller tage udgangspunkt i materialet.

Hos Zen Media har vi content-eksperter siddende, der kan udarbejde alt materiale, der er brug for. Dertil har vi naturligvis brug for en vis mængde information fra jer omkring jeres produkt og/eller service. Denne indhenter vi både fra jeres hjemmeside, samtaler med jer og mailkorrespondancer.

Du er med på hele rejsen

Før vi udgiver noget i jeres navn, sender vi det naturligvis til godkendelse hos jer, så I er sikre på, at I kan stå inde for det, der bliver annonceret.

Det er helt op til dig, hvor meget materiale du har og vil dele ud af – eller om du synes, at jeres nuværende materiale trænger til fornyelse. Vores content-eksperter kan skrive og udforme nyhedsbreve, e-bøger, annoncer og meget andet for dig.

Marketingplan tid

Marketing plan: Et typisk forløb med LeadMotoren

Hvordan et typisk forløb med LeadMotoren ser ud, findes der ikke ét endegyldigt svar på, da vi tilpasser LeadMotoren til hverenkelt kunde, som alle har unikke behov og produkter/services. Der er derfor stor variation i, hvor længe samarbejdet varer og hvor omfattende LeadMotoren arbejder for dig.

Forventningsafstemning

Fælles for alle samarbejder er dog, at de starter med et indledende møde med kunden, hvor vi får forventningsafstemt fra begge parter.

Projektforslag

Der fremsendes derefter et projektforslag med prisoversigt tilpasset til den enkelte løsning. Når projektforslaget er underskrevet, starter LeadMotorens arbejde.

Materiale udarbejdes

Oftest sender I det materiale I har liggende til os, hvis det er den aftale, vi har indgået. Derudfra udarbejder vores content-eksperter materialet vi skal bruge til at køre annoncer og udsende nyhedsbreve for jer. Når materialet er færdigt, modtager I et udkast, som I skal godkende, inden vi starter motoren.

Minimum 3 måneder med LeadMotoren

Som minimum arbejder LeadMotoren for dig i 3 måneder, men de fleste af vores kunder er længerevarende forhold, hvor kunden hele tiden og løbende modtager nye varme leads og købeklare kunder.

Resultater med LeadMotoren

Hvornår giver LeadMotoren resultater?

Hvornår vores samarbejde slutter, er helt op til dig! Hvis jeres ønsker og mål ændrer sig, skal du ikke tøve med at tage fat i os, så vi kan skrue på nogle parametre, så det igen matcher jeres ønsker og behov. Hvis I ønsker at afslutte samarbejdet, er det jer frit for efter 3 måneder. De 3 måneders binding er lige så meget for kundens skyld, som det er for vores egen. Vores erfaring er, at 3 måneder er det minimum af tid der skal til, før man kan vurdere den reelle effekt af LeadMotoren.

Disclaimers

”Ja – det lyder meget godt alt sammen, men…”, tænker du. ”… hvad er hagen?”.

En af vores kerneværdier er gennemsigtighed, hvorfor vi lægger alt frem for vores kunder. Der er ikke nogen skjulte bindinger eller betingelser. Vi har – i modsætning til mange af de større bureauer – en bindingsperiode på blot 3 mdr.

Realistisk samarbejde

Dette er vores realistiske bud på, hvor lang tid du som minimum bør give et samarbejde, før du kan dømme, hvorvidt samarbejdet skaber den værdi, som du håbede på. Vi famler dog ikke i blinde. Forud for ethvert samarbejde, har vi en klar forventningsafstemning med dig som kunde, så vi ved, hvad du forventer, og du ved, hvad vi kan levere. Det sikrer et trygt og transparent samarbejde for begge parter.

Du ejer det hele

Mange bureauer arbejder ud fra, at alt materiale de producerer til jer i forbindelse med et samarbejde, er deres materiale. Det vil sige, at du ikke har retten til at benytte det efter endt samarbejde. Ser du en sådan aftale, bør du stille dig kritisk. Hos Zen Media ejer du alle dine tidligere og eventuelt nyoprettede sociale medie profiler såvel som materialer; annoncer, e-bøger, white papers, give-aways, data, statistik m.m. Du kan således frit anvende materialet vi udarbejder til jer under vores samarbejde efterfølgende.

Hvem kan bruge LeadMotoren?

Hos Zen Media arbejder vi med B2B virksomheder. LeadMotoren kan bruges til alle typer af B2B virksomheder, og fungerer særligt godt til nichevirksomheder, da den kan fange leads med interesse for lige netop din niche.

Hvad koster det?

Et samarbejde med LeadMotoren tilpasses til dine unikke ønsker og behov. Derfor udarbejder vi et grundigt projektforslag baseret på vores indledende møde, som er specifikt tilegnet jeres behov.

Du bør overveje, hvad en ny kunde reelt er værd for jer? Vi udregner altid prisen på et lead og på en ny kunde for jer undervejs i vores samarbejde. Koster en kunde eksempelvis 70 kr. med vores LeadMotor, er det et tal, som du kan tage og føle på og måle på i forhold til jeres budget.

Afslutningvis kan du se de resultater, vi skabte med LeadMotoren for en af vores kunder, HydraComp:

Resultater LeadMotoren

Hent vores gratis e-bog, for at læse mere om LeadMotoren.

Du har hørt om LeadMotoren før – men hvordan kan den konkret skabe værdi for din virksomhed? Du vil gerne undgå kold kanvas, effektivisere dine salgsprocesser og ultimativt øge dit salg samt optimere og automatisere dine marketingprocesser. Findes der en motor, der kan gøre alt dette for dig? – Svaret er JA!

Hvordan skaber LeadMotoren værdi for min virksomhed?

LeadMotoren skaber værdi for din virksomhed ved – systematisk – at finde potentielle kunder, du kan eksponere for højrelevant indhold, som du selv bestemmer. Her giver LeadMotoren dig gode indikationer af, hvad modtageren mest sandsynligt er interesseret i at høre om baseret på en række oplysninger, som LeadMotoren opsamler om leadet.

Optimerer dine arbejdsprocesser

Den optimerer dine arbejdsprocesser, og giver dig øget salg. Derudover kommer du til at fremstå yderst relevant og professionel i dine modtageres øjne, da du rammer kunden lige netop dér, hvor de befinder sig i deres kunderejse.

Målbare resultater

LeadMotoren skaber værdi for din virksomhed på flere parametre end det åbenlyse og mest målbare, som er øget salg. Herunder har vi listet en række af disse parametre, som alle er målbare enheder:

  • Øget salg
  • Flere varme leads
  • Øget kendskab
  • Øget eksponering
  • Leadpleje
  • Content – materiale som er dit for altid!
  • Indblik i kunderejsen for alle jeres leads
  • Se alle mailkorrespondancer med jeres leads
  • Se hvilke leads jeres sælgere skal følge op på og hvornår
  • Du får salgsrapporter og win/loss ratio
  • Det fulde overblik over, hvor jeres omsætning kommer fra
  • Fuld indsigt i dit marketingbudget
  • Se hvad et lead koster
  • Se hvad en kunde koster
  • Få tilpassede notifikationer ud fra de informationer, du ønsker, f.eks. ved varme leads, kunder, m.m.

Udnyt marketingkronerne effektivt

Ud fra denne indsigt, optimeres jeres processer, så I bruger jeres marketingkroner mere effektivt. Derudover får jeres sælgere nye leads at arbejde med, samtidig med at sælgerne bliver mere effektive, fordi de kan starte med de varmeste leads.

Sandsynlighedsberegner om et lead bliver til kunde

Når LeadMotoren har samlet data nok, kan den ydermere udregne, hvor sandsynligt det er, at hvert enkelt lead bliver kunde.

Tilpasset kommunikation til dit lead

Kommunikationen tilpasses til hvert enkelt lead – helt automatisk, uden at røve din tid fra andre vigtige opgaver. I stedet skal du kun fokusere på at kontakte og/eller holde møde, med de allermest hotte leads.

Hvad er en LeadMotor?

Hos Zen Media har vi udviklet og finpudset konceptet, der hedder LeadMotoren®.

LeadMotoren kan kort forklares som en motor,
der genererer leads.

Den består af en række automatiserede processer, der systematisk indsamler relevante leads, og gør dem til varme leads for specifikt din virksomhed.

Gør en ende på kold kanvas

Hvad betyder det så? Det betyder, at du ikke står med kold kanvas – men derimod med købeklare kunder, der er interesserede i dit produkt.

LeadMotoren automatiserer dit salg via Marketing Automation

LeadMotoren består af en række systemer, der er gennemgående for alle virksomheder, der køber sig ind på LeadMotoren. Derudover ligger der et stykke arbejde i at tilpasse LeadMotoren til netop din forretning – og det er her, vores content-specialister kommer ind i billedet. Skarp og fængende content der sælger, danner grundlaget for konvertering af de rigtige og varme leads. Marketing Automation processerne sørger for, at de rette personer, bliver eksponeret for denne content. Således er samspillet mellem automation og content altafgørende for, at LeadMotoren lykkes.

LeadMotoren proces varme leads

Sådan fungerer LeadMotoren

LeadMotoren er som beskrevet tilpasset den enkelte kunde. Følgende beskrivelse af, hvordan LeadMotoren fungerer er derfor baseret på, hvad LeadMotoren generelt består af.

Annoncering på SoMe

LeadMotoren består af annonceringer på de sociale medier – herunder Facebook og LinkedIn samt Google Ads. Disse annonceringer indeholder typisk en give-away, et whitepaper eller en anden CTA, som får leadet til at afgive sine kontaktoplysninger – herunder mailadresse, navn og eventuelt stilling.

Automatiserede nyhedsbreve

Disse oplysninger bruger vi til at sende målrettede e-mails til leadet med. Vi opsætter et drip-flow bestående af x antal nyhedsbreve, som er tilpasset det enkelte lead, ud fra hvad leadet har udvist interesse for på hhv. de sociale medier og din hjemmeside. Derfor opretter vi ofte flere drip-flows indeholdende forskellig information, så hvert lead får højaktuel viden tilsendt fra dig. Det får din virksomhed til at fremstå yderst relevant og holder jer top-of-mind hos leadet, som befinder sig et givent sted i kunderejsen.

Remarketing flow

Derudover eksponeres leadet for forskellige remarketingflows. Vores LeadMotor kan ud fra forskellige parametre regne ud, hvor i kunderejsen leadet befinder sig, og derudfra tilpasse den kommunikation leadet får.

Leadscore

Når leadet har opnået en vis score, markeres det som et varmt lead, og du får en mail med oplysninger på leadet – og det er nu du skal handle! Du skal nu blot kontakte leadet, for du ved allerede, at leadet er meget interesseret i dit produkt og/eller din virksomhed.

værdifuldt arbejde

Dit arbejde er værdifuldt

Hvis du/I allerede ligger inde med noget godt materiale – f.eks. en e-bog med tips og tricks til x eller lignende, er det oplagt enten at anvende dette eller tage udgangspunkt i materialet.

Hos Zen Media har vi content-eksperter siddende, der kan udarbejde alt materiale, der er brug for. Dertil har vi naturligvis brug for en vis mængde information fra jer omkring jeres produkt og/eller service. Denne indhenter vi både fra jeres hjemmeside, samtaler med jer og mailkorrespondancer.

Du er med på hele rejsen

Før vi udgiver noget i jeres navn, sender vi det naturligvis til godkendelse hos jer, så I er sikre på, at I kan stå inde for det, der bliver annonceret.

Det er helt op til dig, hvor meget materiale du har og vil dele ud af – eller om du synes, at jeres nuværende materiale trænger til fornyelse. Vores content-eksperter kan skrive og udforme nyhedsbreve, e-bøger, annoncer og meget andet for dig.

marketing plan

Marketing plan: Et typisk forløb med LeadMotoren

Hvordan et typisk forløb med LeadMotoren ser ud, findes der ikke ét endegyldigt svar på, da vi tilpasser LeadMotoren til hverenkelt kunde, som alle har unikke behov og produkter/services. Der er derfor stor variation i, hvor længe samarbejdet varer og hvor omfattende LeadMotoren arbejder for dig.

Forventningsafstemning

Fælles for alle samarbejder er dog, at de starter med et indledende møde med kunden, hvor vi får forventningsafstemt fra begge parter.

Projektforslag

Der fremsendes derefter et projektforslag med prisoversigt tilpasset til den enkelte løsning. Når projektforslaget er underskrevet, starter LeadMotorens arbejde.

Materiale udarbejdes

Oftest sender I det materiale I har liggende til os, hvis det er den aftale, vi har indgået. Derudfra udarbejder vores content-eksperter materialet vi skal bruge til at køre annoncer og udsende nyhedsbreve for jer. Når materialet er færdigt, modtager I et udkast, som I skal godkende, inden vi starter motoren.

Minimum 3 måneder med LeadMotoren

Som minimum arbejder LeadMotoren for dig i 3 måneder, men de fleste af vores kunder er længerevarende forhold, hvor kunden hele tiden og løbende modtager nye varme leads og købeklare kunder.

resultater med LeadMotoren

Hvornår giver LeadMotoren resultater?

Hvornår vores samarbejde slutter, er helt op til dig! Hvis jeres ønsker og mål ændrer sig, skal du ikke tøve med at tage fat i os, så vi kan skrue på nogle parametre, så det igen matcher jeres ønsker og behov. Hvis I ønsker at afslutte samarbejdet, er det jer frit for efter 3 måneder. De 3 måneders binding er lige så meget for kundens skyld, som det er for vores egen. Vores erfaring er, at 3 måneder er det minimum af tid der skal til, før man kan vurdere den reelle effekt af LeadMotoren.

Disclaimers

”Ja – det lyder meget godt alt sammen, men…”, tænker du. ”… hvad er hagen?”.

En af vores kerneværdier er gennemsigtighed, hvorfor vi lægger alt frem for vores kunder. Der er ikke nogen skjulte bindinger eller betingelser. Vi har – i modsætning til mange af de større bureauer – en bindingsperiode på blot 3 mdr.

Realistisk samarbejde

Dette er vores realistiske bud på, hvor lang tid du som minimum bør give et samarbejde, før du kan dømme, hvorvidt samarbejdet skaber den værdi, som du håbede på. Vi famler dog ikke i blinde. Forud for ethvert samarbejde, har vi en klar forventningsafstemning med dig som kunde, så vi ved, hvad du forventer, og du ved, hvad vi kan levere. Det sikrer et trygt og transparent samarbejde for begge parter.

Du ejer det hele

Mange bureauer arbejder ud fra, at alt materiale de producerer til jer i forbindelse med et samarbejde, er deres materiale. Det vil sige, at du ikke har retten til at benytte det efter endt samarbejde. Ser du en sådan aftale, bør du stille dig kritisk. Hos Zen Media ejer du alle dine tidligere og eventuelt nyoprettede sociale medie profiler såvel som materialer; annoncer, e-bøger, white papers, give-aways, data, statistik m.m. Du kan således frit anvende materialet vi udarbejder til jer under vores samarbejde efterfølgende.

Hvem kan bruge LeadMotoren?

Hos Zen Media arbejder vi med B2B virksomheder. LeadMotoren kan bruges til alle typer af B2B virksomheder, og fungerer særligt godt til nichevirksomheder, da den kan fange leads med interesse for lige netop din niche.

Hvad koster det?

Et samarbejde med LeadMotoren tilpasses til dine unikke ønsker og behov. Derfor udarbejder vi et grundigt projektforslag baseret på vores indledende møde, som er specifikt tilegnet jeres behov.

Du bør overveje, hvad en ny kunde reelt er værd for jer? Vi udregner altid prisen på et lead og på en ny kunde for jer undervejs i vores samarbejde. Koster en kunde eksempelvis 70 kr. med vores LeadMotor, er det et tal, som du kan tage og føle på og måle på i forhold til jeres budget.

Afslutningvis kan du se de resultater, vi skabte med LeadMotoren for en af vores kunder, HydraComp:

Resultater LeadMotoren

Hent vores gratis e-bog, for at læse mere om LeadMotoren.

Bliv klogere

På med arbejdshandskerne

Vi er klar til at vækste din forretning! Er du?

© Zen Media ApS 2020

Zen Media Logo

Personoplysningspolitik

Ring til Zen Media

Klar til at booke dit strategimøde?

Vi skaber vækst i B2B virksomheder

Klik for at ringe op