Digital B2B Marketing

Facebook Annoncering

Find nye potentielle kundeemner med verdens største sociale medie, Facebook. Vi oplever mange der ikke tror, at Facebook kan anvendes B2B, men intet kunne være længere fra sandheden. Facebook er et fantastisk medie til at finde nye potentielle kunder, og kvalificere dem salg. Derfor er Facebook annoncering også en essentiel del af vores LeadMotor™. Book dit strategimøde og lad os tale om dine muligheder med Facebook. 

Du vil gerne

N

Finde nye kvalificerede kundeemner som dine sælgere kan arbejde med

N

Finde nye kundeemner til den absolut bedste pris, ca. 1/10 del af LinkedIn

N

Nå ud til din målgruppe med dine budskaber på verdens største medie

N

Have en skalerbar strategi for at finde nye kunder, der også virker udenlands

Du vil undgå

M

At bruge kold kanvas til at finde nye kundeemner, som ikke har interesse

M

At betale en formue til telemarketing, netværksmøder eller messedeltagelse

M

At smide dine annoncekroner ud af vinduet til irrelevante målgrupper

M

At være usynlig når folk har mest brug for dine services

Facebook Annoncering for B2B 

Vi bruger Facebook Annoncering til at finde nye kundeemner til B2B virksomheder. Ja, du læste rigtigt – det er ikke forbeholdt B2C annoncører. Din målgruppe findes også på Facebook, og er faktisk modtagelige overfor dit indhold.

Vi har stor succes med at benytte Facebook til at ramme virksomhedens eksisterende målgruppe, men også til eller finde nye personer, der minder om målgruppen. Med de mange målretningsmuligheder, og de gode annonceformater, er Facebook en super effektiv metode, til at finde nye kundeemner og kvalificere dem til salg. 

Alle nye kundeemner kan automatisk synkroniseres med de fleste e-mail programmer, og med de fleste CRM systemer, så du altid har dine potentielle kunder tilgængelige, i de systemer som du bruger til dagligt.

Ligesom med LinkedIn og Google kan vi også vise dine budskaber, til personer der allerede har besøgt din hjemmeside, men som ikke foretog sig den ønskede handling – nemlig at kontakte dig. På den måde holdes du top of mind ved din målgruppe, og øger sandsynligheden for at blive husket, når de er i markedet efter dine produkter eller services. 

Klik på udvid og læs mere, for at se hvordan vi gør… 

Sådan finder vi leads på Facebook

Vi anvender Facebook Lead Ads, der er et meget effektivt annonceformat, som tillader Facebooks brugere, at indsende sine oplysninger til din virksomhed på en nem og intuitiv måde.

Når brugeren klikker på “Tilmeld dig” eller “Download” er deres navn og e-mailadresse præudfyldt og klar til at blive sendt. Vi kan også bede brugeren om flere oplysninger, som de indtaster manuelt.

Vi anvender Lead Ads til at finde kvalificerede kundeemner til din virksomhed. Det sker som beskrevet tidligere på denne side, ved at tilbyde målgruppen noget værdifuldt indhold.

Her kan du se to eksempler på Facebook Lead Ads. I den første tilbyder Innohow sin e-bog om innovationsprocesser, hvor annonceteksten siger, at DanFoss reducerede sin udviklingstid i konceptfasen af en produktløsning, ved netop at anvende denne innovationsproces. I den anden annonce tilbyder CrossWorkers sit ScoreCard til at udvælge den rette offshore-destination i forbindelse med it-outsourcing.

Herefter sendes det lovede indhold til dit lead. Denne proces anbefaler vi at køre automatisk via e-mail.

Retargeting på Facebook

Hvad sker der efterfølgende, når de potentielle kunder har besøgt din hjemmeside? I bedste fald har de fundet det de søgte og kontaktet dig. I værste fald sker der ingenting, fordi de ikke var klar til at kontakte dig. Det første sker statistisk set kun for 3% af alle B2B virksomheder, og derfor har vi behov for at kunne give mere indhold til personer, der ikke var klar til at tage kontakt – måske fordi de savnede mere information eller fordi de behøvede mere tid.

Her kommer Facebook Retargeting Annoncer ind i billedet. De giver os mulighed for at vise annoncer på Facebook, til de personer der har besøgt din hjemmeside og/eller interageret med din Facebookside. Dette annonceformat er særligt interessant, fordi det giver os mulighed for at opbygge mere tillid, vise mere værdibaseret indhold og fortælle mere omkring dine produkter eller services.

På denne måde slipper du ikke dine potentielle kunder, når de forlader hjemmesiden, og de er mere tilbøjelige til at huske din virksomhed, når de kommer i markedet efter dine produkter eller services.

Der kan vises flere forskellige annoncer over tid, og deres indhold kan være meget specifikt – baseret på hvilke sider de har besøgt på din hjemmeside. Eksempelvis kan det være en god ide, at vise uddybende indhold omkring service1, hvis dit lead udelukkende har interesseret sig for det. Videre kan der vises cases og opbygges tillid med kundeudtalelser, referencer etc.

Facebook Retargeting Annoncer er derfor utroligt effektive, til at skabe tillid til din virksomhed, og til supplere dine automatiske e-mails samt øvrige marketingaktiviteter

Klar til tage action?

Skal vi tale om, hvordan Jeres virksomhed jeres Facebook Annoncering?
Book dit strategimøde med mig lige her.

Resultater efter 3,5 mdr.

733 nye kundeemner

Beslutningstagere der er hentet fra annoncer på sociale medier og websitet, som vi har fået kontaktoplysninger på.

112 varme kundeemner

Personer der har udvist stor interesse og derfor betragtes som meget kvalificerede kundeemner af sælgerne.

74 kunder, minimum

Antallet af kunder i perioden, som vi kan spore tilbage til vores arbejde. Det faktiske antal i perioden er større.

32.30 kr. gns. pris pr. lead

Den gennemsnitlige pris pr. ny beslutningstager fra målgruppen, som vi har indhentet oplysninger på.

1,4 mio visninger af annoncerne

Det er antallet af gange virksomheden er blevet eksponeret overfor målgruppen med deres annoncer.

82 konverteringer på web

Dækker over opkald, sendte e-mails til virksomheden og ophold på kontaktsiden i mere end 10 sek.

Skal vi tale om din case? Book dit online strategimøde med mig…

Find ud af om vi kan hjælpe din virksomhed

Vi bruger meget af tiden på at forstå din nuværende situation samt dine fremtidige ønsker og målsætninger. Dermed kan vi sammen se, om vi er det rette match til at hjælpe jer derhen hvor i gerne vil være. Vi er brutalt ærlige, og siger også hvis vi ikke er de rette samarbejdspartnere.   

Strategimødet er helt gratis og uforpligtende

Du vil altid kunne gå fra mødet med gode anbefalinger til din markedsføring, baseret på din nuværende- og ønskede situation. Om vi skal arbejde sammen, er naturligvis helt op til dig. Ingen sure miner herfra, hvis du vælger at gå fra mødet kun med din strategi.  

Du vælger tidspunktet og kan altid melde fra

Via vores online mødebooking system, kan du vælge præcis det tidspunkt som passer dig bedst – såfremt tidspunktet naturligvis er ledigt. Og bliver du forhindret i at deltage, er det altid okay med os. Bare smid os en besked, så forsøger vi at booke en anden tid til dig.

Vi kan tale i dybden om Facebook Annoncering

Når du booker et strategimøde med mig, så kan vi tale om din konkrete case, og det betyder at du får værdifulde inputs til din fremtidige Facebook-strategi. Book dit strategimøde med mig lige her.

© Zen Media ApS 2019

Personoplysningspolitik

Ring til Zen Media

Klar til at booke dit strategimøde?

Vi skaber vækst i B2B virksomheder

Klik for at ringe op