Driver du din virksomhed i blinde?

For at du kan drive din virksomhed på den bedst mulige måde er det altafgørende at have den korrekte indsigt i din forretnings salgs- og marketingprocesser. Det er lidt det samme som at køre bil med bind for øjnene. Du kan ikke se hvor du er på vej hen, og du kører i blinde. Langt de fleste kan godt blive enige om, at det er en rigtig dårlig idé. – Kører du så dit salg og din marketing på den måde?

Det er vigtigt at du kan svare klart på nedenstående spørgsmål, for at kunne drive de resultater du gerne vil have.

Det burde være en selvfølge, at du kan svare på:

  • Hvor mange potentielle kunder indeholder jeres pipeline?
  • Hvad koster et lead?
  • Hvad koster en kunde?
  • Hvilke er varme leads?
  • Hvor mange leads er blevet til kunder?

Hos Zen Media har vi arbejdet med mange B2B-virksomheder, der grundlæggende har godt styr på deres forretning og værdiskabelse. De har et godt produkt og en god service – alligevel, når sælgerne ikke deres salgsmål og resultaterne er ikke helt der hvor de ville ønske. Hvis de tog bindet fra øjnene og pludselig så ud af bilruden, ville de have langt lettere ved at se hvor de skulle køre hen for at nå deres mål. Det er det vi hos Zen Media hjælper med. 

Udfordringen kan være nå salgsmålene hver måned, fordi dine sælgere ikke har nok interesserede kundeemner at arbejde med. Det tager jo som bekendt tid at bearbejde kunderne til at vælge jeres løsning, hvis de da overhovedet er i markedet efter en løsning.

Gode indsatser – men stadig med bind for øjnene

I håb om at møde de rigtige og de interesserede leads, tager I på virksomhedsbesøg hos potentielle og nuværende kunder. I bruger tid og penge på fagmesser og går til netværksarrangementer. I skriver indlæg på LinkedIn og annoncerer på sociale medier. Går det helt galt, har I en gammeldags mødebooker til at ringe lange lister igennem – I jeres gode navn.

Det skaber alt sammen lidt momentum, men salget sker i bølger. Sælgerne har typisk ingen anelse om, hvilke af de mange aktiviteter, de bør bruge tiden på, for at være mest effektive og opfylde deres salgsmål.

Problemet er ikke sælgernes gode arbejde. Problemet er, at I ikke har indsigten i hvad der virker og hvad der ikke gør. Sælgerne ved af gode grunde ikke hvem der har interesse og hvornår. I kører derfor rundt i blinde, mens I forsøger at fange de potentielle kunders interesse.

Tag bindet fra øjnene

Hvis Jeres løsning er at ansætte flere sælgere og stille større krav til deres performance – eller simpelthen at skrue marketingbudgettet op, er det altså tid til at tage bindet fra øjnene!

Når du har indsigten i hvordan sælgerne performer, hvordan din Markedsførings ROI ser ud og hvor du skal arbejde hen af, kan du skabe resultater og systematisk vækste din virksomhed. Indsigten gør, at du kan se hvilke af dine indsatser der kaster noget godt af sig – og hvor meget. Det er da for farligt, ikke at se hvor I er på vej hen, ikke?

For at du kan drive din virksomhed på den bedst mulige måde er det altafgørende at have den korrekte indsigt i din forretnings salgs- og marketingprocesser. Det er lidt det samme som at køre bil med bind for øjnene. Du kan ikke se hvor du er på vej hen, og du kører i blinde. Langt de fleste kan godt blive enige om, at det er en rigtig dårlig idé. – Kører du så dit salg og din marketing på den måde?

Det er vigtigt at du kan svare klart på nedenstående spørgsmål, for at kunne drive de resultater du gerne vil have.

Det burde være en selvfølge, at du kan svare på:

  • Hvor mange potentielle kunder indeholder jeres pipeline?
  • Hvad koster et lead?
  • Hvad koster en kunde?
  • Hvilke er varme leads?
  • Hvor mange leads er blevet til kunder?

Hos Zen Media har vi arbejdet med mange B2B-virksomheder, der grundlæggende har godt styr på deres forretning og værdiskabelse. De har et godt produkt og en god service – alligevel, når sælgerne ikke deres salgsmål og resultaterne er ikke helt der hvor de ville ønske. Hvis de tog bindet fra øjnene og pludselig så ud af bilruden, ville de have langt lettere ved at se hvor de skulle køre hen for at nå deres mål. Det er det vi hos Zen Media hjælper med. 

Udfordringen kan være nå salgsmålene hver måned, fordi dine sælgere ikke har nok interesserede kundeemner at arbejde med. Det tager jo som bekendt tid at bearbejde kunderne til at vælge jeres løsning, hvis de da overhovedet er i markedet efter en løsning.

Gode indsatser – men stadig med bind for øjnene

I håb om at møde de rigtige og de interesserede leads, tager I på virksomhedsbesøg hos potentielle og nuværende kunder. I bruger tid og penge på fagmesser og går til netværksarrangementer. I skriver indlæg på LinkedIn og annoncerer på sociale medier. Går det helt galt, har I en gammeldags mødebooker til at ringe lange lister igennem – I jeres gode navn.

Det skaber alt sammen lidt momentum, men salget sker i bølger. Sælgerne har typisk ingen anelse om, hvilke af de mange aktiviteter, de bør bruge tiden på, for at være mest effektive og opfylde deres salgsmål.

Problemet er ikke sælgernes gode arbejde. Problemet er, at I ikke har indsigten i hvad der virker og hvad der ikke gør. Sælgerne ved af gode grunde ikke hvem der har interesse og hvornår. I kører derfor rundt i blinde, mens I forsøger at fange de potentielle kunders interesse.

Tag bindet fra øjnene

Hvis Jeres løsning er at ansætte flere sælgere og stille større krav til deres performance – eller simpelthen at skrue marketingbudgettet op, er det altså tid til at tage bindet fra øjnene!

Når du har indsigten i hvordan sælgerne performer, hvordan din Markedsførings ROI ser ud og hvor du skal arbejde hen af, kan du skabe resultater og systematisk vækste din virksomhed. Indsigten gør, at du kan se hvilke af dine indsatser der kaster noget godt af sig – og hvor meget. Det er da for farligt, ikke at se hvor I er på vej hen, ikke?

Bliv klogere

Er du irrelevant?

Er du irrelevant ? Skrevet af: Bente ContentIndhold Er du irrelevant? Ram kunderne hvor de er Skal kunden invitere dig op til dans? Har kunden slet ikke lyst til at danse? Det er en klassisk fejl - mange siger, at de altid har kunderne i centrum, men alligevel er det...

læs mere

Hvorfor bruge Facebook til B2B markedsføring?

Hvorfor bruge Facebook til B2B markedsføring? Skrevet af: Bente ContentIndhold “Facebook til B2B? “Alle” er på – hele tiden For professionel til Facebook Facebook vs LinkedIn Segmentering og efterabere Måske imod din opfattelse, er Facebook det absolut bedste og...

læs mere

Se hvem der besøger Jeres hjemmeside

Se hvilke virksomheder der besøger jeres hjemmeside Skrevet af: Bente ContentDet er ikke nogen hemmelighed, at vi er vilde med data! Du skal nu til at læse om et værktøj der kan give dig et indblik i hvilke virksomheder der besøger Jeres hjemmeside. Kort fortalt, kan...

læs mere

På med arbejdshandskerne

Vi er klar til at vækste din forretning! Er du?

© Zen Media ApS 2019

Personoplysningspolitik

Ring til Zen Media

Klar til at booke dit strategimøde?

Vi skaber vækst i B2B virksomheder

Klik for at ringe op