3 simple hacks til at fastholde interessen hos dine leads

Her er 3 simple, men meget effektive hacks til at fastholde interessen hos dine leads, så man gider at følge dig og den virksomhed som du repræsenterer.

1# hack – skab reel værdi!

Du vil have reel værdi og gider ikke bullshit – ligesom alle andre.

Derfor er det altafgørende at du skaber reel værdi ved at give noget af din viden væk gratis. Ingen gider følge nogle der vil have betaling i det sekund det rent faktisk bliver interessant.

Så lad være med at holde igen, men tag ekspertrollen på dig og del ud af din viden.

Der er mange forskellige måder du kan dele ud af din viden.

Vi forsøger f.eks. selv at dele ud af vores viden i dette blogindlæg. Dette har fået dig til at fastholde interessen længe nok til at du stadig læser med – tak skal du have for det, vi håber vi leverer den værdi som du forventede, når du er færdig med at læse.

Ud over vores blogindlæg kan man gratis få adgang til vores E-bog. Her får man direkte adgang til vores opskrift på vores automatiske LeadMotor, hvor vi ikke holder os tilbage, men åbent deler ud af hvad vi har haft succes med. Du kan modtage vores E-bog gratis her 👈

Dette var et par konkrete eksempler på hvordan vi selv forsøger at skabe reel værdi. På samme måde vil vi anbefale dig at producere noget indhold der skaber reel værdi for din målgruppe.

Formatet kan være forskelligt fra virksomhed til virksomhed alt efter din målgruppe, men hvis du starter med at skabe reel værdi er du kommet godt i gang.

Men en ting er selve værdien en anden ting er måden den leveres på. Dette fører til Hack nr. 2.

2# hack – vær autentisk!

Mennesker handler med mennesker. Kemi og personlighed er altafgørende – også i B2B salg – glem gamle teorier med at alle beslutninger kun tages rationelt inden for B2B. Tænk generelt mere i Human2Human end i B2B og B2C – mennesker handler med mennesker.

Den eneste grund til, at vi selv kalder det B2B i vores kommunikation, er fordi så ved de fleste hvad vi snakker om, men vi forsøger at kommunikere direkte til dig som menneske i stedet for den virksomhed som du repræsentere.

Er du skeptisk omkring min påstand?  Det er fair det er menneskeligt. Lad mig i så fald understøtte det med noget fakta:

En rapport udarbejdet af Google og CEB’s Marketing Leadership Council* viser blandt andet følgende:

  • I undersøgelsen stilles spørgsmålet: Ser du en reel forskel mellem leverandører og værdsætter du forskellen nok til at betale for denne forskel? Her svarer kun 14 % ja til dette. Den faktuelle værdi er derfor kun en lille del af beslutningsprocessen ved 86 %.
  • B2B købere er næsten 50 % mere tilbøjelige til at købe et produkt eller en service hvis de ser personligværdi, som tillid og/eller stolthed ved deres valg eller hvis de ser deres valg som en mulighed for deres egen karrieudvikling.

Der er mange andre rapporter der understøtter de samme konklusioner. Så selvfølgelig handler B2B salg ikke kun om rationale og fakta, men om dig som menneske der har noget reel værdi at tilbyde andre.

Vær derfor tro mod din egen personlighed og lad det skinne igennem i det materiale du laver og generelt i din hverdag.

Hver autentisk så man kan mærke der er en rigtig person bag der brænder for at fortælle budskabet.

Hvis du gør dette, så holder du de rigtige leads interesseret – ingen gider handle med folk, de ikke bryder sig om eller ikke har tillid til.

Dette fører til Hack nr. 3

3# hack – skab tillid!

Tillid kan tage lang tid at opbygge, men kort tid at nedbryde.

Gentag derfor 1# hack og 2# hack mange gange og du er meget godt på vej!

Ved at holde det autentisk, skal du ikke bekymre dig om facader, men kun om at være dig selv i din kommunikation og din hverdag.

Hvis du skaber reel værdi, skal du ikke bekymre dig om dine ydelser eller produkter er gode nok og du vil fremstå selvsikker, hvilket vil smitte.

Tag ekspertrollen på dig inden for dit område. Først når du selv mener du er ekspert og skaber værdi, begynder andre at anse dig som ekspert og de begynder derfor at være interesseret i at handle med dig.

Med disse 3 simple Hacks kan du på en meget effektiv måde fastholde dine leads interesse.

*kilde: https://www.thinkwithgoogle.com/marketing-resources/promotion-emotion-b2b/

Vil du kontaktes og høre mere?

Vi er altid klar til en uforpligtende snak

1 + 13 =

Zen Media

Zen Media er et digitalt full-service bureau, der er dedikeret til at hjælpe B2B- og servicevirksomheder med at tiltrække nye, kvalificerede kunder gennem online markedsføring.

 

Ring til os