3 simple hacks til at fastholde dine leads interesse

Formentlig er der nogle personer og virksomheder, som du følger tæt. Her er 3 simple, men meget effektive hacks til at fastholde dine leads interesse, så man gider at følge dig og den virksomhed, som du repræsenterer.

Hack #1 – skab reel værdi!

Du vil have reel værdi, og gider ikke for meget bullshit – de fleste andre har det på samme måde.

Derfor er det altafgørende, at du skaber reel værdi ved at give noget af din viden væk gratis. Ingen gider følge virksomheder eller personer, der vil have betaling i dét sekund, det rent faktisk bliver interessant. Så lad være med at holde igen, men tag ekspertrollen på dig og del ud af din viden. Der er mange forskellige måder, du kan dele ud af din viden på.

Vi forsøger f.eks. selv at dele ud af vores viden i dette blogindlæg. Indtil videre har det fået dig til at fastholde interessen længe nok til, at du stadig læser med – tak skal du have for det, vi håber, at vi har leveret den værdi indtil nu, som du forventede!

Ud over vores blogindlæg kan man gratis få adgang til vores e-bog. Her får man direkte adgang til vores opskrift på vores automatiske LeadMotor, hvor vi ikke holder os tilbage, men åbent deler ud af hvad vi har haft succes med. 

Dette var et par konkrete eksempler på, hvordan vi selv forsøger at skabe reel værdi. På samme måde vil vi anbefale dig at producere noget indhold, der skaber reel værdi for din målgruppe.

Formatet kan være forskelligt fra virksomhed til virksomhed alt efter din målgruppe, men hvis du starter med at skabe reel værdi, er du kommet godt i gang.

Men: én ting er selve værdien, en anden ting er måden den leveres på.
Dette fører til hack #2.

Hack #2 – vær autentisk!

Mennesker handler med mennesker. Kemi og personlighed er altafgørende – også i B2B salg – glem gamle teorier med at alle beslutninger kun tages rationelt inden for B2B. Tænk generelt mere i Human2Human end i B2B og B2C – mennesker handler med mennesker.

Den eneste grund til at vi selv kalder det B2B i vores kommunikation er fordi, at så ved de fleste, hvad vi snakker om, men vi forsøger at kommunikere direkte til dig som menneske, i stedet for den virksomhed, som du repræsenterer.

Er du skeptisk omkring min påstand?  Det er fair – det er menneskeligt. Lad mig i så fald understøtte det med noget fakta:

Der er mange andre rapporter der understøtter de samme konklusioner. Så selvfølgelig handler B2B salg ikke kun om rationale og fakta, men om dig som menneske, der har noget af reel værdi at tilbyde andre.

Vær derfor tro mod din egen personlighed og lad det skinne igennem i det materiale du laver og generelt i din hverdag.

Vær autentisk så man kan mærke, at der er en rigtig person bag, der brænder for at fortælle budskabet. Hvis du gør dette, så holder du de rigtige leads interesseret –ingen mennesker gider at handle med folk, som de ikke bryder sig om, eller ikke har tillid til.

Dette fører til hack #3.

Hack #3 – skab tillid!

Tillid kan tage lang tid at opbygge, men kort tid at nedbryde.

Gentag derfor hack #1 og hack 2# mange gange og du er meget godt på vej!

Ved at holde det autentisk, skal du ikke bekymre dig om facader, men kun om at være dig selv i din kommunikation og din hverdag.

Hvis du skaber reel værdi, skal du ikke bekymre dig om dine ydelser eller produkter er gode nok, og du vil fremstå selvsikker, hvilket vil smitte.

Tag ekspertrollen på dig inden for dit område. Først når du selv mener, at du er ekspert og skaber værdi, begynder andre at anse dig som ekspert, og de begynder derfor at være interesseret i at handle med dig.

Formentlig er der nogle personer og virksomheder, som du følger tæt. Her er 3 simple, men meget effektive hacks til at fastholde dine leads interesse, så man gider at følge dig og den virksomhed, som du repræsenterer.

Hack #1 – skab reel værdi!

Du vil have reel værdi, og gider ikke for meget bullshit – de fleste andre har det på samme måde.

Derfor er det altafgørende, at du skaber reel værdi ved at give noget af din viden væk gratis. Ingen gider følge virksomheder eller personer, der vil have betaling i dét sekund, det rent faktisk bliver interessant. Så lad være med at holde igen, men tag ekspertrollen på dig og del ud af din viden. Der er mange forskellige måder, du kan dele ud af din viden på.

Vi forsøger f.eks. selv at dele ud af vores viden i dette blogindlæg. Indtil videre har det fået dig til at fastholde interessen længe nok til at du stadig læser med – tak skal du have for det, vi håber, at vi har leveret den værdi indtil nu, som du forventede!

Ud over vores blogindlæg kan man gratis få adgang til vores e-bog. Her får man direkte adgang til vores opskrift på vores automatiske LeadMotor, hvor vi ikke holder os tilbage, men åbent deler ud af, hvad vi har haft succes med. Du kan modtage vores e-bog gratis her

Dette var et par konkrete eksempler på, hvordan vi selv forsøger at skabe reel værdi. På samme måde vil vi anbefale dig at producere noget indhold, der skaber reel værdi for din målgruppe.

Formatet kan være forskelligt fra virksomhed til virksomhed alt efter din målgruppe, men hvis du starter med at skabe reel værdi, er du kommet godt i gang.

Men: en ting er selve værdien – en anden ting er måden, den leveres på.
Dette fører os til hack #2.

Hack #2 – vær autentisk!

Mennesker handler med mennesker. Kemi og personlighed er altafgørende – også i B2B salg – glem gamle teorier med at alle beslutninger kun tages rationelt inden for B2B. Tænk generelt mere i Human2Human end i B2B og B2C – mennesker handler med mennesker.

Den eneste grund til, at vi selv kalder det B2B i vores kommunikation er fordi, så ved de fleste, hvad vi snakker om, men vi forsøger at kommunikere direkte til dig som menneske, i stedet for den virksomhed, som du repræsenterer.

Er du skeptisk omkring min påstand?  Det er fair – det er menneskeligt. Lad mig i så fald understøtte det med noget fakta:

En rapport udarbejdet af Google og CEB’s Marketing Leadership Council viser blandt andet, at B2B købere er næsten 50 % mere tilbøjelige til at købe et produkt eller en service, hvis de ser personligværdi, som tillid og/eller stolthed ved deres valg, eller hvis de ser deres valg som en mulighed for deres egen karrieudvikling.

Der er mange andre rapporter, der understøtter de samme konklusioner. Så selvfølgelig handler B2B salg ikke kun om rationale og fakta, men om dig som menneske, der har noget af reel værdi at tilbyde andre.

Vær derfor tro mod din egen personlighed og lad det skinne igennem i det materiale du laver og generelt i din hverdag.

Vær autentisk så man kan mærke, at der er en rigtig person bag, der brænder for at fortælle budskabet. Hvis du gør dette, så holder du de rigtige leads interesseret – ingen mennesker gider at handle med folk, som de ikke bryder sig om, eller ikke har tillid til.

Dette fører os til hack #3

Hack #3 – skab tillid!

Tillid kan tage lang tid at opbygge, men kort tid at nedbryde.

Gentag derfor hack #1 og hack #2 mange gange og du er meget godt på vej!

Ved at holde det autentisk, skal du ikke bekymre dig om facader, men kun om at være dig selv i din kommunikation og din hverdag.

Hvis du skaber reel værdi, skal du ikke bekymre dig om dine ydelser eller produkter er gode nok, og du vil fremstå selvsikker, hvilket vil smitte.

Tag ekspertrollen på dig inden for dit område. Først når du selv mener, at du er ekspert og skaber værdi, begynder andre at anse dig som ekspert, og de begynder derfor at være interesseret i at handle med dig.

Bliv klogere

På med arbejdshandskerne

Vi er klar til at vækste din forretning! Er du?

© Zen Media ApS 2020

Zen Media Logo

Personoplysningspolitik

Ring til Zen Media

 ​

 

Klar til at booke dit strategimøde?

Vi skaber vækst i B2B virksomheder

Klik for at ringe op