3 hacks til Marketing Automation

Disse Hacks er en udvidelse af de grundlæggende Marketing Automation taktikker som vi beskriver i vores E-bog.  Skulle du ikke have  læst den, så kan du gratis modtage den lige her  👈

Da det er en udvidelse kan vi lige så godt kalde en NERD ALERT ⚠️🤓 – så er du advaret 😉

Klar alligevel? Okay lets go 😎

1# hack – Få direkte besked når du opsamler et nyt lead

Vi anbefalede dig i vores E-bog at bruge Zapier til at flytte dine leads fra Facebook og over i MailChimp.

I stedet for at du aktivt skal tjekke Facebook for at se om dine annoncer har opsamlet nye leads kan du få direkte besked på E-mail eller i Slack.

Dette gør du ved at tilføje et ekstra step til dit Zapier flow, vælge E-mail eller Slack og skrive den besked du vil have. Du kan bruge dynamiske felter, så du får kontaktoplysningerne med i din besked til dig selv eller din sælger.

Skulle du ikke kende Slack kan vi kraftigt anbefale dette program til intern kommunikation i virksomheden. Du kan opdele din kommunikation og invitere de medarbejdere, som komuniknationen er relevant for.

2# hack – Se hvilke Facebook annoncesæt dine hotte leads kommer fra

En ting er at du ved at du har fået et nyt lead. En anden vigtig ting er at vide; hvilke Facebook annoncesæt, som dine hotte leads kommer fra, så du kan bruge dine Facebook annoncekroner, der hvor du finder de fleste og billigste hotte leads.
Derfor er det vigtigt at få informationen med annoncesættet med i dit marketing automation flow.
Sådan gør du⚠️🤓 :

  • Tilføj et Custom Field i MailChimp
  • Gå ind i Zapier og tryk “Edit Template” i din Mailchimp action
  • Tryk på “Refresh Field” og du kan nu se det nye Custom Field, som du har oprettet i MailChimp
  • Tilføj et dynamisk felt med “Adset Name”

Du får nu oplysningerne omkring Facebook annoncesættet med over i MailChimp.

Opret det samme Custome Field i LeadScoreApp og par disse to felter i synkroniseringen i mellem MailChimp og LeadScoreApp.

Du kan nu se hvilket Facebook annoncesæt dine leads kommer fra og du kan derfor se hvilke annoncesæt der giver dig flest hotte leads. Når dig eller dine sælgere har konverteret disse til kunder kan du ligeledes se, hvor de oprindelige kom fra!

3# hack – Få besked når et hot lead besøger jeres hjemmeside

I vores E-bog beskriver vi, hvordan du kan se at et lead er hot og hvordan du automatisk kan sende en E-mail med en opfordring til et møde til de hotte leads.

Dette flow kan du i LeadScoreApp udvide, så systemet sender dig og dine sælgere en mail hver gang dine hotte leads besøger din hjemmeside. Dette giver dig og dine sælgere en kæmpe fordel i timingen i jeres salg!

Sådan gør du i LeadScoreApp ⚠️🤓 :

  • Lav et segment med navnet: “hotte – leads der besøger din hjemmeside”.
    Dette vil nu kaldes Segmentet.
  • På det stage, hvor du har dine hotte leads, tilføjer du følgende trigger: En trigger der automatisk tilføjer dem der besøger din hjemmeside til Segmentet.
  •  Lav en “Lead Export trigger”  der går af, når et lead bliver tilføjet til Segmentet. Indsæt de E-mailadresser, der skal have beskeden.

Når dette er gjort, vil man modtage en besked om at dette hotte lead lige har besøgt jeres hjemmeside med de informationer systemet har på leadet. jeres sælger kan derfor gå direkte igang med at følge op på leadet!

Vil du kontaktes og høre mere?

Vi er altid klar til en uforpligtende snak

9 + 5 =

Zen Media

Zen Media er et digitalt full-service bureau, der er dedikeret til at hjælpe B2B- og servicevirksomheder med at tiltrække nye, kvalificerede kunder gennem online markedsføring.

 

Ring til os